W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Cyfryzacja zezwoleń EKMT od 2026 r. Szkolenie w dniu 18 oraz 25 listopada 2025 r.

30.10.2025

INFORMACJA 90/2025

Informujemy, że w ramach Międzynarodowego Forum Transportu (ITF) trwają prace nad wdrożeniem systemu elektronicznych zezwoleń EKMT, w tym aplikacji mobilnej, umożliwiającej przewoźnikom drogowym korzystanie z zezwoleń w formie cyfrowej. Zgodnie z obecnymi ustaleniami z dniem 1 stycznia 2026 r. zezwolenia EKTM oraz karnety do tych zezwoleń będą miały wyłącznie postać elektroniczną.

W 2025 r. korzystanie z zezwoleń EKMT oraz karnetów do zezwoleń będzie odbywało się w dotychczasowej formie tzn. papierowej. Niemniej jednak rok ten będzie poświęcony na przygotowania do wdrożenia elektronicznego systemu od 1 stycznia 2026 r. w państwach członkowskich systemu zezwoleń EKMT. W tym celu utworzona została platforma testowa, która umożliwia testowanie systemu przez cały 2025 r. przez zainteresowane osoby.

Sekretariat ITF poinformował, że przez cały 2025 r. będą odbywały się szkolenia z funkcjonowania i obsługi systemu teleinformatycznego dedykowane przewoźnikom z państw członkowskich wielostronnego systemu zezwoleń EKMT.

Szkolenia będą prowadzone przez Sekretariat ITF w formule zdalnej.

Oba spotkania będą takiej samej treści.

Terminy szkoleń:

-  18 listopada 2025 r. Szkolenie rozpocznie się o godzinie 10.00 i potrwa około dwóch godzin.

Link do spotkania

- 25 listopada 2025 r. Szkolenie rozpocznie się o godzinie 10.00 i potrwa około dwóch godzin.

Link do spotkania

Szkolenia będą prowadzone w języku angielskim.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny i ogólnodostępny dla wszystkich chętnych przewoźników i kierowców, którzy korzystają z zezwoleń EKMT.

Udział w szkoleniu nie wymaga dostępu do platformy testowej systemu, jednakże w celu praktycznego przetestowania prezentowanych na szkoleniu funkcjonalności można skorzystać z platformy testowej systemu.

Wniosek o udzielenie dostępu do portalu testowego systemu ECMT Digital System można złożyć:

  1. w postaci papierowej - podpisany własnoręcznie czytelnym podpisem przez wszystkie wymagane osoby wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG,
    • na Sali Obsługi w godzinach od 8:00 do 16:00,
    • przesyłając tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską
  2. w postaci elektronicznej - podpisane podpisami elektronicznymi (np. profilem zaufanym) przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG – wysyłając na adres e-mail ecmt.wniosek@gitd.gov.pl

W przypadku wybrania formy elektronicznej prosimy o przesłanie wniosku w formie pliku pdf

Materiały

WNIOSEK​_o​_udzielenie​_dostępu​_do​_Portalu​_testowego
WNIOSEK​_o​_udzielenie​_dostępu​_do​_Portalu​_testowego​_(7).pdf 0.26MB
{"register":{"columns":[]}}