W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Gabinet Głównego Inspektora

Dane kierownictwa

Dyrektor: Anna Zięba

Dane kontaktowe:

tel.: 22 22 04 888

fax: 22 22 04 898

Wydział Informacji i Komunikacji:

 tel.: 22 22 04 576

Do podstawowych obszarów działalności Gabinetu Głównego Inspektora należą:

  • zapewnienie obsługi organizacyjnej prac Głównego Inspektora, Zastępców Głównego Inspektora oraz zespołów doradczych i opiniodawczych, działających przy Głównym Inspektorze;
  • koordynacja procesu przygotowań obronnych;
  • realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej;
  • prowadzenie polityki Głównego Inspektoratu i Inspekcji z zakresu współpracy międzynarodowej;
  • koordynacja i nadzór nad sprawami związanymi z obsługą współpracy Głównego Inspektora z organizacjami międzynarodowymi oraz pozarządowymi organizacjami krajowymi;
  • nadzór i koordynacja zadań związanych ze współpracą międzynarodową Inspekcji;
  • nadzór nad sprawami związanymi z prawidłowym i terminowym załatwianiem skarg, wniosków i petycji;
  • przygotowanie we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Głównego Inspektoratu projektów odpowiedzi Głównego Inspektora na zapytania, dezyderaty, interpelacje i interwencje poselskie oraz oświadczenia senatorskie dotyczące pracy Głównego Inspektoratu oraz Inspekcji;
  • koordynacja udostępniania informacji publicznej na wniosek, wystąpienia związane z działalnością lobbingową;
  • realizacja w Głównym Inspektoracie zadania wynikającego z ustawy o ochronie informacji niejawnych;
  • realizacja zadania dotyczącego informacji oznaczonych klauzulą „Tajemnica skarbowa”, o których mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325, z późn. zm.) a także zadania związanego z przyjmowaniem i ewidencjonowaniem oświadczeń majątkowych, o których mowa w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 2399) oraz w ustawie z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 537);
  • koordynacja zadań związanych z kontrolą zarządczą;
  • zapewnienie obsługi organizacyjnej Wieloosobowego Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego;
  • monitorowanie przestrzegania w Głównym Inspektoracie przepisów RODO oraz ustawy;
  • zapewnienie warunków niezbędnych do niezależnego, obiektywnego i efektywnego wykonywania zadań Inspektora Ochrony Danych;
  • realizacja zadań z zakresu kontroli wewnętrznej w ramach zadań należących do Wydziału Koordynacji, Kontroli i Spraw Obywatelskich oraz prowadzi rejestr kontroli wewnętrznych;
  • koordynacja oraz monitorowanie stanu realizacji zaleceń pokontrolnych w zakresie kontroli zewnętrznych, w tym prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych;
  • prowadzenie polityki medialnej i informacyjnej Inspektoratu;
  • koordynacja komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Inspektoratu i Inspekcji;
  • przygotowanie i obsługa konferencji, seminariów i innego rodzaju spotkań, których organizatorem jest Główny Inspektor;
  • prowadzenie spraw związanych z udziałem Inspektoratu w imprezach organizowanych przez instytucje zewnętrzne, planowanie i przygotowanie udziału Inspekcji w targach, wystawach oraz innych imprezach promocyjnych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.10.2021 13:48 Adam Polej
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Adam Polej
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Gabinet Głównego Inspektora 6.0 23.02.2024 09:21 Wojciech Król
Gabinet Głównego Inspektora 5.0 19.01.2024 17:49 Maciej Tyrakowski
Gabinet Głównego Inspektora 4.0 04.04.2023 09:31 Maciej Tyrakowski
Gabinet Głównego Inspektora 3.0 03.04.2023 11:50 Maciej Tyrakowski
Gabinet Głównego Inspektora 2.0 01.03.2023 14:47 Adam Polej
Gabinet Głównego Inspektora 1.0 13.10.2021 13:48 Adam Polej

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}