W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat w sprawie obsługi interesantów w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego

04.11.2020

Z uwagi na ograniczenia, o których mowa w § 24a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii od dnia 5 listopada 2020 r. do odwołania podjęto decyzję o rozszerzeniu ograniczeń dostępu interesantów do Sali Obsługi Klienta.

Sala Obsługi Klienta otwarta będzie w zakresie przyjmowania do pojemników wszelkich wniosków (tj. licencje, świadectwa kierowcy, zezwolenia itd.) w godzinach 8:30 - 12:30.

Składanie wniosków polegać będzie wyłącznie na ich przyjęciu do wystawionych opisanych pojemników (bez potwierdzania daty przyjęcia i bez wstępnego rozpatrywania). Do wniosków należy załączyć potwierdzenie opłaty, dokonanej wcześniej. Prosimy o precyzyjne opisywanie tytułów wpłat.W przypadku zezwoleń zagranicznych zostaną Państwo poinformowani telefonicznie o wysokości wymaganej wpłaty, w związku z powyższym prosimy o podawanie numeru kontaktowego w formularzu zamówienia.

Na Sali Obsługi Klienta w godzinach otwarcia jednorazowo przebywać może 1 osoba w celu złożenia wniosku oraz 1 osoba celem uiszczenia opłaty w opłatomacie.

Zalecamy składanie wniosków poprzez portal www.biznes.gov.ploraz za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.

Wnioski dotyczące wymiany taboru, zmiany nr rejestracyjnego pojazdu czy zmiany prawa dysponowania pojazdem można składać również za pośrednictwem niżej wymienionych skrzynek e-mailowych.

ODBIORY DOKUMENTÓW ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ POPRZEZ OPERATORA POCZTOWEGO LUB PRZESYŁKĄ KURIERSKĄ. W przypadku zmiany sposobu odbioru uprawnień na firmę kurierską lub operatora pocztowego należy przesłać informację drogą e-mailową.

W sprawach pilnych, uzasadnionych okolicznościami istnieje możliwość odbioru osobistego po uprzednim umówieniu i potwierdzeniu z pracownikiem wizyty drogą e-mailową w godzinach 13:00-15:00.

Informacji udzielamy drogą e-mailową oraz poprzez infolinię:

1.świadectwa kierowców: swiadectwa.kierowcy.btm@gitd.gov.pl

2. licencje wspólnotowe: przewóz rzeczy: licencje.rzeczy.btm@gitd.gov.pl; przewóz osób: licencje.osoby.btm@gitd.gov.pl;

3. licencje w zakresie pośrednictwa przy przewozie osób: licencje.osoby.btm@gitd.gov.pl;

4. zezwolenia zagraniczne/formularze podróży/certyfikaty: zezwolenia.rzeczy.btm@gitd.gov.pl

5. zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne: potrzeby.wlasne.btm@gitd.gov.pl

6. sprawy z zakresu prowadzonych postępowań w przedmiocie badania dobrej reputacji: dobrareputacja.btm@gitd.gov.pl

7. infolinia Biura ds. Transportu Międzynarodowego - 22 220 43 11 - od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00, natomiast informacja automatyczna jest dostępna całodobowo.

Od dnia 5.11.2020 r. do odwołania, dokumenty na Biuro Podawcze GITD można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30 - 12:30, wyłącznie w miejscu do tego wyznaczonym tj. do oklejonego plastikowego pojemnika (bez potwierdzania daty wpływu i sprawdzania kompletności składanych dokumentów), w pomieszczeniu Sali Obsługi BTM na parterze budynku, przy Al. Jerozolimskich 94 w Warszawie.

W przypadku pytań bądź wątpliwości, prosimy o kontakt telefoniczny, pod nr: 22 220-44-26.

W sprawach wykroczeń dotyczących naruszenia przepisów w zakresie przekraczania przez kierowców ustalonych limitów prędkości oraz niestosowania się do sygnalizacji świetlnej, szczegółowe informacje zamieszczone zostaną pod adresem www.canard.gitd.gov.pl w zakładce aktualności.

W sprawach dotyczących zamówień publicznych szczegółowe informacje znajdują się pod adresem https://bip.gitd.gov.pl/zamowienia-publiczne/.

Z uwagi na ograniczenia możliwości przyjmowania interesantów w dalszym ciągu rekomendujemy przekazywanie pism związanych z postępowaniami administracyjnymi (podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) za pośrednictwem operatora pocztowego, podmiotu świadczącego usługi kurierskie oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346). Pozostałe pisma mogą być przekazywane w sposób określony powyżej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Podstawa prawna:
1) § 12 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 878 i 904);
2) § 14 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 964, 966, 991, 1006 i 1031);
3) § 15 ust. 2 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1066, 1161, 1182 i 1292);
4) § 21 ust. 2 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1356, 1393, 1425, 1484, 1505, 1535, 1573, 1614, 1654 i 1687);
5) § 24 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758, 1797 i 1829).

{"register":{"columns":[]}}