W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Miał być sukces, ale termin przekazania systemu nie został dotrzymany

26.11.2022

Nowocześnie, szybko, bez konieczności wychodzenia z firmy – tak miała wyglądać obsługa kilkudziesięciu tysięcy interesariuszy urzędu. Miała, ale do dzisiaj Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie otrzymał od konsorcjum firm Comp i Enigma gotowego systemu, a to rodzi frustrację m.in. przewoźników międzynarodowych.

Ilustracja

Budowa systemu iBTM dla Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego pozostaje deklaracją konsorcjum Comp S.A. i Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp. z o. o. Konsorcjum firm, w ramach zamówienia o wartości blisko 10 mln zł, miało dostarczyć gotowy do użytkowania system, spełniający wymagania Inspekcji m.in. w zakresie realizacji e-usług. 

System iBTM pozostaje w szczególnym zainteresowaniu przewoźników. Strona społeczna dopytuje się cyklicznie o stan jego realizacji. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, w tym integracji z innymi systemami i rejestrami, takimi jak CEPiK, CEiDG, Węzeł Krajowy, ePUAP, EZD, Regon, Geoportal, KREPTD, system miał usprawnić proces obsługi międzynarodowych przewoźników drogowych w zakresie m.in. wydawania zezwoleń, czy przedłużenia licencji, a więc dokumentów, bez których przewoźnicy nie mogą legalnie wykonywać usług transportowych na rynkach międzynarodowych.

GITD podejmuje wszelkie możliwe działania, aby sprostać wymaganiom tak istotnego dla gospodarki sektora, jakim jest transport drogowy. GITD oczekuje od wykonawcy dostarczenia w jak najkrótszym terminie sprawnego narzędzia. Do tego czasu będzie podejmować wobec konsorcjum działania wynikające z warunków zawartej umowy.

{"register":{"columns":[]}}