W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nieprawidłowy tonaż, naciski osi i zezwolenie

21.06.2021

Za ciężki zestaw przewożący dźwig samojezdnym skontrolował patrol podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca miał zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego o masie całkowitej do 60 ton. Tymczasem ciężarówka ważyła 72,5 tony i miała znacznie przekroczone naciski podwójnej osi napędowej na drogę. Zestaw skierowano na parking strzeżony.

Radiowóz i inspektor ITD obok kontrolowanego zestawu nienormatywnego.

W czwartek (17 czerwca) po południu, na ekspresowej "ósemce" w miejscowości Jeżewo inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli zespół pojazdów przewożący dźwig samojezdny. Kierowca okazał funkcjonariuszom zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego. Okazało się jednak, że było ono niewłaściwe.

Ciężarówka z ładunkiem ważyła 72,5 tony. Tak duży tonaż spowodował również przekroczenia dopuszczalnych nacisków podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę. Naciski wynosiły 29 ton zamiast dopuszczalnych 19 ton. Tymczasem przedstawione kontrolerom zezwolenie, uprawniało do przejazdu zestawu z ładunkiem o masie całkowitej do 60 ton. Zezwolenie nie uwzględniało także przekroczenia dozwolonych nacisków osi pojazdów na drogę. Oprócz tego nienormatywny transport nie był pilotowany, choć w tym przypadku wymagają tego przepisy.

Nieprawidłowy transport wstrzymano. Ciężarówkę skierowano na wyznaczony parking strzeżony do momentu usunięcia nieprawidłowości. Sam dźwig mógł odjechać do miejsca transportu na podstawie zezwolenia, jakie miał i okazał przedsiębiorca w trakcie kontroli. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. Za stwierdzone naruszenia grozi mu kara pieniężna.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}