W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy ITD a Bankiem Polska Kasa Opieki S.A

06.07.2005

Podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy ITD a Bankiem Polska Kasa Opieki S.A. Rzeczpospolita Polska. GŁÓWNY INSPEKTORAT. TRANSPORTU DROGOWEGO. Rzecznik prasowy. GITD - BGI? 060 - 16/2005. KOMUNIKAT PRASOWY. Dnia 6 lipca 2005 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego, Seweryn Kaczmarek, podpisał porozumienie o współpracy z Bankiem Polska Kasa Opieki S.A. Przedmiotem porozumienia jest rozliczenie i autoryzacja operacji dokonywanych kartami płatniczymi w pojazdach należących do Inspekcji Transportu Drogowego. Podpisane porozumienie stanowi ważny krok w realizacji Strategii Antykorupcyjnej Rządu. Inspekcja Transportu Drogowego jest formacją powołaną do kontroli przestrzegania przepisów prawa w zakresie transportu ciężarowego oraz pasażerskiego. W przypadku ich naruszenia inspektorzy transportu drogowego nakładają kary administracyjne, które sięgają. nawet 15 tys. złotych podczas jednej kontroli drogowej. W przypadku kontroli przewoźników zagranicznych wiąże się to z koniecznością natychmiastowego uiszczenia kary lub pozostawienia pojazdu na parkingu do momentu zapłaty, co może być uciążliwe oraz niezwykle kosztowne, a także powoduje opóźnienia w dostarczanie ładunków. Wychodząc naprzeciw potrzebom dynamicznego rynku przewozów międzynarodowych, po nowelizacji przepisów ustawy o transporcie drogowym z 2003 r., Bank Polska Kasa Opieki S.A. wystąpił do Inspekcji Transportu Drogowego z inicjatywą wprowadzenia nowatorskiego w skali europejskiej projektu - wyposażenia pojazdów patrolowych ITD w terminale elektroniczne umożliwiając tym samym uiszczanie kar pieniężnych za pomocą kart płatniczych. Spowoduje to usprawnienie i przyspieszenie kontroli drogowych, a także obniżenie kosztów, jakie ponoszą przewoźnicy. Projekt tworzony od podstaw przez ITD i Bank Pekao S.A. ma także na celu realizację postanowień Strategii Antykorupcyjnej przyjętej przez Rząd, poprzez ograniczenie kontaktów funkcjonariuszy publicznych z pieniędzmi. Od chwili rozpoczęcia działań kontrolnych w październiku 2002 r. Inspekcja Transportu Drogowego przeprowadziła 303 054 kontroli drogowych, w tym. 123 339 kontroli pojazdów należących do przewoźników zagranicznych;. 179 715 kontroli pojazdów należących do przewoźników krajowych. Inspektorzy ITD wystawili 84 778 decyzji o ukaraniu przewoźników karami pieniężnymi na łączną kwotę 126 849 242 zł. W bieżącym roku Inspekcja skontrolowała 38 992 pojazdów należących do przewoźników krajowych oraz 28 639 pojazdów należących do przewoźników zagranicznych. Inspektorzy wystawili 11 119 decyzji administracyjnych o ukaraniu przewoźników polskich na łączną kwotę 18 100 260 zł. Natomiast w przypadku przewoźników zagranicznych 7991 decyzji administracyjnych skutkowało łączną karą w wysokości 9 255 020 zł.
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
11.10.2021 18:55 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
11.10.2021 18:55 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}