W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przekroczone parametry

26.04.2023

Tonaże, naciski osi na drogę i wymiary ponad normę – to nieprawidłowości stwierdzone w pojazdach skontrolowanych przez inspektorów wielkopolskiej, warmińsko-mazurskiej, lubuskiej i zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wiele do życzenia pozostawiał też stan techniczny jednego z dostawczaków. W każdym z przypadków zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia uchybień.

Zespół pojazdów skontrolowany przez leszczyńskich inspektorów ITD

W poniedziałek (24 kwietnia), przy drodze krajowej numer 32 w Granowie, inspektorzy z leszczyńskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu zatrzymali zespół pojazdów, którym przewożono mięso. W trakcie ważenia inspektorzy stwierdzili przekroczenie jednego z parametrów masowych ciężarówki. Nacisk pojedynczej osi napędowej ciągnika siodłowego był przekroczony o 2,6 t względem maksymalnej wartości 11,5 t. Kierowcy zakazano dalszej jazdy do czasu prawidłowego rozmieszczenia ładunku. Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne.

Dwa dni wcześniej, na ekspresowej „siódemce” w okolicy Majdan Wielkich, iławscy inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali dostawczaka, którego tonaż mimo dopuszczalnych 3,5 t przekroczony był o ponad 2 t. Inspekcyjne wagi wskazały, że pojazd waży 4,7 t, choć w jego przestrzeni ładunkowej nie znajdował się żaden ładunek. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu.

4 zatrzymane dowody rejestracyjne i 6 zakazów dalszej jazdy – to z kolei bilans kontroli busów, które w ubiegłą środę wjechały na teren Polski z Niemiec. Inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali 14 busów na autostradzie A2 (MOP Sosna). Sprawdzano tonaż, stan techniczny i dokumentację. 3 pojazdy były przeładowane o kilkaset kg, a w jednym przypadku zaniżona była ich masa własna. Inspektorzy mieli też zastrzeżenia do stanu technicznego 4 pojazdów. Tylko w jednym z nich stwierdzili nadmierny luz koła kierownicy, uszkodzony błotnik, niesprawne oświetlenie i zużyte opony. Dodatkowo w dowodzie rejestracyjnym pojazdu brakowało adnotacji o zamontowanym haku. Kierowcy przeładowanych busów zostali ukarani mandatami karnymi. 

Dzień wcześniej leszczyńscy inspektorzy wagę busów o dmc do 3,5 t sprawdzali w Granowie, na drodze krajowej numer 32. Za ciężkie były 4 pojazdy. W przypadku jednego z dostawczaków dopuszczalny maksymalny tonaż był przekroczony o 1,6 t, kolejny ważył za dużo o 1,2 t. Na dodatek kierowca tego pojazdu nie miał uprawnień do kierowania, bo stracił je za jazdę po alkoholu. Kierowcom, których pojazdy ważyły ponad normę, zakazano dalszej jazdy do czasu przeładowania towarów na inne samochody. 

Przekroczone parametry miał też zespół pojazdów, którym tego samego dnia z Niemiec do Polski były wiezione dwa traktory i maszyna rolnicza. Na autostradzie A6, przy wjeździe do Polski, patrol zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał samochód ciężarowy z przyczepą. Długość zestawu wynosiła 20,71 m – o blisko 2 m za dużo. Funkcjonariusze zakazali kierowcy dalszej jazdy nienormatywnym pojazdem do czasu usunięcia nieprawidłowości. Konsekwencje wobec przedsiębiorstwa to wszczęte postępowanie administracyjne.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}