W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie przedstawicieli GITD z przewoźnikami w ramach Społecznej Rady Konsultacyjnej

17.09.2021

Działania kontrolne ITD, rozwój GITD w obszarze narzędzi teleinformatycznych oraz system SPOE KAS - to wiodące tematy poruszane podczas 25. posiedzenia Społecznej Rady Konsultacyjnej.

Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego Joanna Smolińska, Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, Dyrektor Gabinetu Głównego Inspektora Aldona Wojda

Spotkanie zorganizowane w piątek (17 września) przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego Alvina Gajadhura, odbyło się po raz pierwszy od początku pandemii w systemie hybrydowym. Część przedstawicieli strony społecznej wzięła osobiście udział w spotkaniu, w siedzibie GITD, natomiast pozostali przedstawiciele oraz zaproszeni goście w trybie on-line.

Szef ITD przedstawił dane dotyczące kontroli prowadzonych przez ITD w wybranych obszarach działań. Podkreślił, że blisko połowa kontroli drogowych dotyczy przewoźników z zagranicy. Również w przypadku ich kontroli inspektorzy ITD wykrywają więcej naruszeń, niż przy w trakcie kontroli krajowych kierowców.

W dalszej części głos zabrała p.o. Zastępcy Głównego Inspektora Transportu Drogowego Joanna Smolińska informując o sytuacji na temat stanu prac związanych z uruchomieniem systemu iBTM - omówiła kamienie milowe projektu oraz główne funkcjonalności nowego systemu. W kwestii systemu SPOE KAS, który jest wdrażany przez Krajową Administrację Skarbową wskazała, że przedstawiciele Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej biorą cały czas czynny udział w warsztatach dotyczących tworzenia narzędzi informatycznych niezbędnych do przeprowadzenia czynności kontrolnych. Dyrektor BKOE Martyna Kaźmierczak-Buła szczegółowo omówiła kwestie dotyczące zasad korzystania z dróg objętych elektronicznym poborem opłat.

Dyrektor GGI Aldona Wojda podkreśliła, że na bieżąco monitorowana jest sytuacja w obszarze transportu drogowego w innych krajach, w związku z trwającą pandemią wirusa SARS-COV2. Informacje w tym zakresie, są cyklicznie przekazywane stronie społecznej, w specjalnie opracowywanych raportach.

Do postępowań dotyczących badania dobrej reputacji oraz wydawanych zezwoleń na wykonywanie transportu drogowego odniosła się Dyrektor BTM Małgorzata Wojtal- Białaszewska. Poinformowała, że planowane jest spotkanie z szefami wydziałów komunikacji, aby wymienić się doświadczeniami w zakresie badania dobrej reputacji, które zostaną wykorzystane do opracowania skompilowanego materiału dla przewoźników.

Dalszą część spotkania wypełniła dyskusja dotycząca bieżącej sytuacji w transporcie drogowym.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}