W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Świadectwa kierowcy - informacje

Świadectwo kierowcy musi posiadać kierowca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego UE ani rezydentem długoterminowym oraz jest zatrudniony w przedsiębiorstwie transportowym zarejestrowanym na terytorium Polski i wykonuje międzynarodowy transport drogowy rzeczy.

Przedsiębiorca posiadający licencję wspólnotową składa wniosek do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o wydanie świadectwa kierowcy zatrudnionego w jego firmie. Wniosek składa się w formie pisemnej w postaci papierowej lub elektronicznej. Świadectwo kierowcy jest decyzją administracyjną wydawaną zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku Nr III do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) NR 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych. 

Składając wniosek o wydanie świadectwa kierowcy, wybierz jego kategorię, w zależności od tego czy kierowca będzie poruszał się pojazdem do 3,5 tony, czy pojazdem powyżej 3,5 tony.

Świadectwo wydawane jest zgodnie z wnioskiem na okres maksymalnie do 5 lat.