W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Trafiony, zatopiony!”

25.10.2019

Zakaz dalszej jazdy do czasu przeładunku źle rozmieszczonego i niezabezpieczonego na pojeździe i przyczepie ciężarowej drewna, otrzymał kierowca, który przewoził bale niezgodnie z przepisami.

Ciężarówka przewożąca drewno

"Trafiony, zatopiony panie inspektorze" - powiedział kierowca ciężarówki z przyczepą, tuż po zatrzymaniu go przez wielkopolską Inspekcję Transportu Drogowego. Mężczyzna przewoził ścięte drewno, został skontrolowany przez ITD 23 października w Topólce. Spotkanie z inspektorami zakończyło się wydaniem zakazu dalszej jazdy do czasu przeładunku źle rozmieszczonego drewna i mandatem karnym dla kierowcy. Belki przewożone w naczepie bez burt zostały niewłaściwie rozmieszczone, gwałtowne np. hamowanie mogło spowodować wysypanie się ciężkiego ładunku na drogę, zatem przewóz stanowił zagrożenie dla samego kierowcy, ale i innych uczestników ruchu drogowego.

Sposób rozmieszczenia oraz zabezpieczania drewna został precyzyjnie opisany w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 roku w sprawie sposobu przewozu ładunku (Dz. U. z 2018, poz. 361): "Poprzeczny układ drewna na pojeździe jest możliwy, gdy ładunek jest przewożony jedynie pomiędzy sztywnymi ścianami bocznymi lub w klatce, przy czym w tym drugim przypadku drewno nie może wystawać przez otwory klatki. Ładunek nie może być wyższy niż sztywne ściany boczne. W kierunku wzdłużnym drewno musi zostać podzielone na sekcje za pomocą sztywnych przegród lub kłonic. Długość ładunku nie może przekraczać 2,55 m. Każdy ładunek należy zabezpieczyć za pomocą co najmniej dwóch odciągów przepasujących od góry z naprężeniem wstępnym wynoszącym co najmniej 400 daN". Skontrolowany transport tych warunków nie spełniał.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}