W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wstrzymany transport podchlorynu wapnia

31.03.2023

Kierowca ciężarówki nie zabezpieczył przewożonego ładunku, co w konsekwencji doprowadziło do zsunięcia się worków z substancją niebezpieczną na podłogę naczepy. W toku kontroli okazało się także, że ładunek umieszczono w niecertyfikowanych i nieprawidłowo oznaczonych opakowaniach. Funkcjonariusze podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego skierowali zestaw na wyznaczony parking strzeżony.

Na pierwszym planie (od lewej): tył oznakowanego furgonu podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego. W tle: kontrolowany ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą-firanką przewożący materiał niebezpieczny (ADR).

W środę (29 marca), na odcinku krajowej „dziewiętnastki” koło Strzyżowa patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą-firanką. Zestawem należącym do bułgarskiej firmy przewożono materiał niebezpieczny w postaci podchlorynu wapnia (UN 2208) z Bułgarii na Białoruś. Podczas kontroli ładowni naczepy stwierdzono kilka nieprawidłowości. Kierowca nie zabezpieczył prawidłowo przewożonego ładunku, co w konsekwencji doprowadziło do zsunięcia się worków z substancją niebezpieczną na podłogę naczepy. Oprócz tego substancję umieszczono w niecertyfikowanych oraz nieprawidłowo oznaczonych opakowaniach. Przewoźnik nie zastosował się również do szczególnych przepisów dotyczących rozmieszczenia ładunku w jednostce transportowej. Nie zachował bowiem wymaganej odległości, umożliwiającej swobodne odprowadzenie ciepła oraz zapewniającej odpowiednią wentylację.

Inspektorzy skierowali ciężarówkę na wyznaczony parking strzeżony. Zanim ruszyła ona z punktu kontrolnego, zabezpieczono przewożony ładunek przed możliwością wydostania się jego zawartości na zewnątrz naczepy. Zestaw odjedzie z parkingu dopiero po przeładowaniu towaru niebezpiecznego do certyfikowanego opakowania awaryjnego i po prawidłowym oznakowaniu tzw. sztuk przesyłek. Przewoźnik musi również wpłacić kaucję na poczet przewidywanej kary pieniężnej. Za stwierdzone naruszenia będzie wszczęte wobec niego postępowanie administracyjne.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}