W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Z dziurawymi oponami i nadmiarem ładunku

03.10.2022

Opony na podwójnej osi napędowej wywrotki były tak mocno zużyte, że wystawały z nich druty. Do tego okazało się, że pojazd jest za ciężki o ponad 5 ton. Inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali pojazd do kontroli i wycofali z dalszej jazdy. Wobec przedsiębiorcy zostaną wszczęte postępowania administracyjne.

Zatrzymana do kontroli drogowej wywrotka przez patrol opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Umundurowany inspektor stoi w wejściu do kabiny pojazdu i pobiera wymagane dokumenty od kierowcy.

W czwartek (29 września), na jednej z dróg w pobliżu Namysłowa, patrol ITD zatrzymał do kontroli wywrotkę. Inspektorzy zwrócili uwagę na stan techniczny pojazdu oraz podejrzewali, że może być przeładowany. Samochód ciężarowy miał tak mocno zużyte opony na podwójnej osi napędowej, że już widoczne były druty. W każdej chwili mogły wystrzelić. Mimo tego, wywrotką przewożono piach i to o kilka ton za dużo. Wagi inspekcyjne wykazały, że rzeczywista masa całkowita pojazdu wynosiła 37,3 t zamiast dopuszczalnych 32 t. Za duża masa przewożonego piachu spowodowała także przekroczenia dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej wywrotki na drogę o 4,6 t. Takie postępowanie ma wpływ na szybszą degradację nawierzchni dróg, powstawanie kolein i spękań. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali jego dalszej jazdy z miejsca kontroli drogowej. Za stwierdzone nieprawidłowości ukarali kierowcę mandatami karnymi. Odpowiedzialność finansowa grozi również jego pracodawcy. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}