W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Za ciężkie pojazdy o niewielkiej ładowności

15.09.2022

7,9 t i 7,2 t ważyły w rzeczywistości dwa samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Jeden przewoził 325 worków z pelletem, a drugi skrzynki i zgrzewki z napojami. Inspektorzy lubuskiej i warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego ukarali kierowców mandatami karnymi oraz zakazali im dalszej jazdy do czasu przeładowania nadwyżki towarów na inne pojazdy.

Umundurowany inspektor warmińsko-mazurskiej ITD stoi obok zatrzymanego samochodu dostawczego z napojami i odczytuje wyniki z wag, przez które przejeżdża bus.

W środę (14 września), na drodze wojewódzkiej nr 544 koło Działdowa, patrol warmińsko-mazurskiej ITD zatrzymał do kontroli samochód dostawczy, którego stan tylnych opon i zawieszenia wskazywał, że może być przeładowany. Pojazd przewożący napoje w skrzynkach, kartonach i zgrzewkach ważył 7,2 t zamiast przepisowych 3,5 t. Nacisk samej tylnej osi wynosił 4,8 t. Dopuszczalna ładowność auta była określona na zaledwie 520 kg.

Z kolei w poniedziałek (12 września), na jednej z dróg powiatowych koło Gorzowa Wielkopolskiego, funkcjonariusze lubuskiej ITD zatrzymali do kontroli przeładowanego busa towarowego z pelletem. Samochód z ładunkiem ważył 7,9 t zamiast przepisowych 3,5 t. Pojazdem przewożono 4875 kg pelletu, choć jego dopuszczalna ładowność wynosiła 470 kg.

Obie kontrole miały podobny finał. Inspektorzy ukarali kierowców mandatami karnymi i zakazali im dalszej jazdy do momentu przeładowania nadwyżki towarów na inne pojazdy. W przypadku pelletu został on przeładowany na dużą ciężarówkę o znacznie większych możliwościach transportowych.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}