W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Za ciężkie samochody dostawcze na wagach ITD

17.10.2023

11 przeładowanych samochodów dostawczych wycofali tymczasowo z ruchu inspektorzy lubelskiej oraz warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. „Rekordzista” ważył 7,1 tony zamiast dopuszczalnych 3,5. Inspektorzy mieli również uwagi do stanu technicznego dwóch pojazdów.

Kontrole busów na terenie Lublina. Najcięższy pojazd ważył 7,1 t zamiast dopuszczalnych 3,5 t.

W piątek (13 października), na terenie Lublina, inspektorzy lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego prowadzili działania ukierunkowane na ważenie busów towarowych o dmc poniżej 3,5 t. Zatrzymali i skierowali na inspekcyjne wagi 10 furgonów, z czego 9 było przeładowanych. Najcięższy pojazd ważył 7,1 t, czyli ponad dwukrotnie za dużo. Oprócz tego, inspektorzy stwierdzili usterki w dwóch busach, co skutkowało zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych.

Z kolei w sobotę (14 października), na ekspresowej „siódemce” w okolicach Ostródy, funkcjonariusze warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwa za ciężkie pojazdy dostawcze. Pierwszy ważył 5,3 t i drugi 4,9 t zamiast dopuszczalnych 3,5 t.

Inspektorzy lubelskiej i warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego ukarali kierowców busów mandatami karnymi oraz wydali im zakaz dalszej jazdy do czasu doprowadzania pojazdu do normatywności. Oznaczało to konieczność przeładowania nadwyżki towarów na inne pojazdy. Aby odciążyć niektóre z pojazdów, na plac kontroli przyjeżdżały dwa, a w jednym przypadku nawet trzy podobne furgony.

Poruszanie się po drogach przeładowanych pojazdów ma duży wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu powoduje przede wszystkim znaczne wydłużenie drogi hamowania oraz zwiększa ryzyko utraty stateczności pojazdu w trakcie wykonywania manewrów zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Ma także bardzo istotny wpływ na prawidłowe działanie układu kierowniczego, zawieszenia i ogumienia. Przeciążanie pojazdów dostawczych to również nieuczciwa konkurencja w stosunku do legalnych, licencjonowanych przewoźników wykonujących przewozy pojazdami o dmc powyżej 3,5 t.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}