W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Zezwolenia” zatrzymane i unieważnione

25.03.2022

Bez dokumentu uprawniającego do wykonania międzynarodowego przewozu drogowego jechali przez Polskę kierowcy zespołów pojazdów należących do przewoźników z Rosji i Białorusi. Inspektorzy lubuskiej i wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali ciężarówki jadące z Francji i Niderlandów do Rosji oraz z Rosji do Niemiec. Kontrole zakończyły się skierowaniem transportów na parking strzeżony do czasu opłacenia kaucji na poczet kary pieniężnej i okazania prawidłowo wypełnionego zezwolenia.

Zespół pojazdów zatrzymany przez słubickich inspektorów lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na pierwszym planie skontrolowana ciężarówka. Z jej kierowcą rozmawia inspektor ITD. W tle inspekcyjny furgon i inny pojazd.

W środę (23 marca) słubiccy inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego wraz z inspektorami z Delegatury Północno-Zachodniej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili kontrole w pobliżu drogowego przejścia granicznego w Świecku. Zatrzymali dwie ciężarówki. Białoruski zespół pojazdów przewoził towar z Francji do Rosji. W trakcie kontroli kierowca co prawda okazał jednorazowe zezwolenie uprawniające do wykonania międzynarodowego przewozu drogowego, ale widniejąca w nim data nie zgadzała się z dniem wjazdu do Polski. Inspektorzy lubuskiej ITD zezwolenie zatrzymali i uznali jako nieważne. Drugą ciężarówką, należącą do Federacji Rosyjskiej, wieziony był do Rosji towar z Niderlandów. Kierowca jechał bez wypełnionego zezwolenia. Próbował uzupełnić je po zatrzymaniu do kontroli. Aby dokument mógł być uznany za ważny, blankiet zezwolenia należy wypełnić prawidłowo przed wjazdem na terytorium państwa i musi on zawierać wszystkie wymagane wpisy. Także w tym przypadku okazane zezwolenie zostało zatrzymane i unieważnione. W takich przypadkach kierowcy ciężarówek mogą kontynuować jazdę dopiero po okazaniu prawidłowego zezwolenia i wpłaceniu kaucji na poczet przyszłej kary. Konsekwencje poniosą przewoźnicy, wobec których wszczęto postępowania w sprawie nałożenia kary pieniężnej.

Natomiast z Rosji do Niemiec towar wieziono ciężarówką skontrolowaną tego samego dnia na autostradzie A2. Kierowca zespołu pojazdów zatrzymanego w Żdżarach przez konińskich inspektorów wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego również jechał z nieważnym zezwoleniem na międzynarodowy przewóz drogowy. Mężczyzna okazał inspektorom ITD dokument uprawniający do przewozu dwustronnego oraz tranzytowego przez terytorium Polski, ale brakowało w nim wpisów numerów rejestracyjnych ciągnika siodłowego i naczepy. Zespół pojazdów rosyjskiego przewoźnika został skierowany na parking strzeżony do czasu opłacenia kaucji i okazania nowego, prawidłowo wypełnionego, zezwolenia.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}