W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Czy każdy rejestr prowadzony przez administrację jest rejestrem publicznym?

Odpowiedź:

Nie.

Uzasadnienie:

Rejestrem publicznym jest rejestr, ewidencja, wykaz, lista, spis albo inna forma ewidencji, która służy do realizacji zadań publicznych.
Ewidencję prowadzi podmiot publiczny na podstawie odrębnych przepisów ustawowych.

Rejestr musi spełniać następujące warunki:

  • powstał na podstawie przepisów prawa (przepisy przynajmniej przewidują jego utworzenie),
  • jest prowadzony przez organ rejestrowy o charakterze publicznym,
  • przyjęcie, utrwalenie, a następnie ujawnienie określonych w nim informacji następuje co do zasady w drodze decyzji,
  • jego prowadzenie i ujawnianie zawartych w nim danych ma skutki prawne zarówno dla osoby, której wpis dotyczy, jak i dla organu,
  • jest jawny.

Jeśli rejestr prowadzony przez podmiot publiczny nie spełnia tych warunków, nie jest rejestrem publicznym w rozumieniu ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

 

Autor: Piotr Herman

{"register":{"columns":[{"header":"Pozycja","value":"88","registerId":20735334,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Obszar publikacji","value":"","registerId":20735334,"dictionaryValues":[{"id":"aspekty prawne","value":"aspekty prawne"}],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}