W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Katalogi Administracji Publicznej (KAP)

NAZWA BENEFICJENTA: 

Ministerstwo Cyfryzacji

 

PARTNER/PARTNERZY:

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technik Innowacyjnych EMAG

 

DATA PODPISANIA UMOWY: 

2020-04-15

 

OKRES REALIZACJI UMOWY: 

od 2020-03-02 do 2023-12-31

 

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 

20 137 044,56 zł

 

CEL:

Celem głównym projektu jest udostępnienie spójnych, wiarygodnych, aktualnych, kompletnych, wysokiej jakości danych o instytucjach i usługach publicznych oraz o powiązanych z nimi wzorach dokumentów i zasobach informacyjnych państwa. Dzięki projektowi powstaną Katalogi Administracji Publicznej, które będą centralnym, referencyjnym repozytorium, udostępniającym ustandaryzowaną, spójną, wiarygodną i kompletną informację na potrzeby świadczenia spraw i e-usług publicznych przez polskie podmioty.

Katalogi Administracji Publicznej zostaną osadzone w obecnie funkcjonującym środowisku technicznym platformy ePUAP, którego komponenty zostaną zmodernizowane w celu dostosowania do korzystania z KAP. KAP będzie udostępniał dane przez API dla portali usługowych i innych systemów dziedzinowych. W szczególności KAP będzie referencyjną bazą danych portalu RP, który będzie stanowił jedną bramę e-administracji. Opisy spraw udostępnianych na portalu RP będą pobierane z KAP.

 

PRODUKTY:

  • Katalog Podmiotów Publicznych (KPP)
  • Katalog Spraw (KS)
  • Katalog Usług Publicznych (KUP)
  • Katalog Wzorów Dokumentów (KWD)
  • Katalog Procesów Administracyjnych (KPA)
  • Katalog Rejestrów Publicznych (KRP).

 

​​​​​​KORZYŚCI:

  • zmniejszenie kosztów działania administracji publicznej
  • usprawnienia procesu wdrażania elektronicznych usług publicznych
  • odciążenie pracowników administracji publicznej poprzez ograniczenie konieczności kontaktowania się obywateli/przedsiębiorców z administracją publiczną
  • fundamenty dla rozwoju e-administracji
  • dostęp do informacji ułatwiających zarządzanie administracją publiczną
  • ułatwienie procesu monitoringu zmian prawa
  • skrócenie czasu i obniżenie kosztów związanych z poszukiwaniem informacji na temat usług publicznych przez obywateli i przedsiębiorców, dzięki łatwiejszemu dostępowi do aktualnych, spójnych, wyczerpujących i zrozumiałych informacji o usługach publicznych
  • ograniczenie różnic w interpretacji przepisów oraz ujednolicenie sposobu realizacji usług
  • ułatwienie dostępu do informacji o podmiotach publicznych i rejestrach publicznych
  • potencjał dla rozwoju komercyjnych e-usług
  • wzrost bezpieczeństwa i pewności obrotu gospodarczego.

 

GRUPY DOCELOWE:

  • Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
  • Ministerstwo Rozwoju i Technologii
  • instytucje centralne, regionalne i lokalne.
{"register":{"columns":[{"header":"Pozycja","value":"218","registerId":20735334,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Obszar publikacji","registerId":20735334,"dictionaryValues":[{"id":"katalog projektów i usług","value":"katalog projektów i usług"}],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}