Katalogi Administracji Publicznej (KAP)
NAZWA BENEFICJENTA:
Ministerstwo Cyfryzacji
PARTNER/PARTNERZY:
Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technik Innowacyjnych EMAG
DATA PODPISANIA UMOWY:
2020-04-15
OKRES REALIZACJI UMOWY:
od 2020-03-02 do 2023-12-31
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:
20 137 044,56 zł
CEL:
Celem głównym projektu jest udostępnienie spójnych, wiarygodnych, aktualnych, kompletnych, wysokiej jakości danych o instytucjach i usługach publicznych oraz o powiązanych z nimi wzorach dokumentów i zasobach informacyjnych państwa. Dzięki projektowi powstaną Katalogi Administracji Publicznej, które będą centralnym, referencyjnym repozytorium, udostępniającym ustandaryzowaną, spójną, wiarygodną i kompletną informację na potrzeby świadczenia spraw i e-usług publicznych przez polskie podmioty.
Katalogi Administracji Publicznej zostaną osadzone w obecnie funkcjonującym środowisku technicznym platformy ePUAP, którego komponenty zostaną zmodernizowane w celu dostosowania do korzystania z KAP. KAP będzie udostępniał dane przez API dla portali usługowych i innych systemów dziedzinowych. W szczególności KAP będzie referencyjną bazą danych portalu RP, który będzie stanowił jedną bramę e-administracji. Opisy spraw udostępnianych na portalu RP będą pobierane z KAP.
PRODUKTY:
- Katalog Podmiotów Publicznych (KPP)
- Katalog Spraw (KS)
- Katalog Usług Publicznych (KUP)
- Katalog Wzorów Dokumentów (KWD)
- Katalog Procesów Administracyjnych (KPA)
- Katalog Rejestrów Publicznych (KRP).
KORZYŚCI:
- zmniejszenie kosztów działania administracji publicznej
- usprawnienia procesu wdrażania elektronicznych usług publicznych
- odciążenie pracowników administracji publicznej poprzez ograniczenie konieczności kontaktowania się obywateli/przedsiębiorców z administracją publiczną
- fundamenty dla rozwoju e-administracji
- dostęp do informacji ułatwiających zarządzanie administracją publiczną
- ułatwienie procesu monitoringu zmian prawa
- skrócenie czasu i obniżenie kosztów związanych z poszukiwaniem informacji na temat usług publicznych przez obywateli i przedsiębiorców, dzięki łatwiejszemu dostępowi do aktualnych, spójnych, wyczerpujących i zrozumiałych informacji o usługach publicznych
- ograniczenie różnic w interpretacji przepisów oraz ujednolicenie sposobu realizacji usług
- ułatwienie dostępu do informacji o podmiotach publicznych i rejestrach publicznych
- potencjał dla rozwoju komercyjnych e-usług
- wzrost bezpieczeństwa i pewności obrotu gospodarczego.
GRUPY DOCELOWE:
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Ministerstwo Rozwoju i Technologii
- instytucje centralne, regionalne i lokalne.