W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny wspólny sukces Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i Centrum Kompetencyjnego POPC Wsparcie!

24.09.2021

Centrum Projektów Polska Cyfrowa przyznało ponad 29 mln zł dofinansowania projektowi „System Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego (System DFG)” UFG w ramach działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie od początku wspierał ten projekt.

baner o treści: "System deweloperskiego funduszu gwarancyjnego z dofinansowaniem!" przedstawiający dom, klucze, kalkulator i ułożone w słupki monety i pospinane banknoty.

System Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego poprawi ochronę nabywców lokali mieszkalnych i domów jednorodzinnych. Pozwoli im uniknąć dotkliwych konsekwencji finansowych związanych z ryzykiem utraty środków przelewanych na rachunki powiernicze. Obywatele otrzymają narzędzie ułatwiające dochodzenie zwrotu wpłaconych środków w razie upadłości dewelopera lub odstąpienia przez nich od umowy w określonych przypadkach.

Udostępnione w ramach projektu e-usługi pozwolą obywatelowi na świadome podejmowanie działań na rynku deweloperskim (np. odstąpienie od umowy), wyjaśnianie ewentualnych niezgodności w danych posiadanych przez banki oraz skuteczne dochodzenie zwrotu środków wpłaconych deweloperowi lub do banku.

Odbiorcami DFG będą przede wszystkim:

  • obywatele – nabywcy mieszkań i domów jednorodzinnych, którzy zawarli umowę deweloperską
  • deweloperzy
  • banki – oferujące i prowadzące mieszkaniowe rachunki powiernicze
  • syndycy masy upadłościowej
  • organy administracji publicznej
  • Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie tym razem pomógł:

  • zdefiniować planowane do wdrożenia e-usługi publiczne oraz określić ich zakres
  • opracować zestaw pytań do ankiet na potrzeby badania popytu
  • przeanalizować warianty realizacyjne
  • określić zakres analizy finansowej i ekonomicznej
  • przygotować i zweryfikować studium wykonalności, również pod kątem kryteriów merytorycznych

Serdecznie gratulujemy zespołowi Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz naszej ekspertce Magdalenie Krawczuk, która opiekowała się tym projektem! Brawo Magda!

Dziękujemy również pozostałym ekspertom POPC Wsparcie, którzy wspierali projekt.

{"register":{"columns":[]}}