Małgorzata Gromadzka
Sekretarz Stanu
sekretariat
tel.: 22 623 12 39
e-mail: sekretariat.gromadzka@minrol.gov.pl
Kompetencje
1. określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin, Departamentu Prawnego, Departamentu Rolnictwa Ekologicznego i Jakości Żywności oraz Departamentu Rynków Rolnych i Energii, w szczególności dotyczące:
- hodowli roślin i nasiennictwa,
- nawożenia i oceny jego wpływu na środowisko,
- ochrony zasobów genowych,
- roślin genetycznie zmodyfikowanych w zakresie nadzoru nad uprawami oraz rejestracją, stosowaniem i obrotem materiałem siewnym odmian genetycznie zmodyfikowanych,
- rejestracji środków ochrony roślin,
- nadzoru fitosanitarnego i ochrony roślin,
- rejestracji nawozów i środków wspomagających uprawę roślin,
- obsługi prawno-legislacyjnej Ministerstwa,
- rolnictwa ekologicznego i produkcji ekologicznej,
- rejestracji i ochrony oznaczeń geograficznych,
- krajowych systemów jakości żywności,
- jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych,
- normalizacji w rolnictwie i przetwórstwie rolno-spożywczym,
- regulacji rynków rolnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej oraz rynków ziemniaków, napojów spirytusowych, aromatyzowanych produktów sektora wina, fermentowanych napojów winiarskich i piwa,
- spółdzielczości rolniczej, grup producentów rolnych i ich związków, organizacji producentów i ich zrzeszeń, organizacji międzybranżowych i międzynarodowych,
- przetwórstwa rolno-spożywczego,
- funkcjonowania łańcucha dostaw towarów rolno-spożywczych,
- statystyki rolnej i rolniczych badań rynkowych,
- wykorzystania odnawialnych źródeł energii;
2. nadzoruje działalność:
- Centralnego Ośrodka Badania Odmian Roślin Uprawnych,
- Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych,
- Krajowej Stacji Chemiczno-Rolniczej,
- Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa;
3. odpowiada za współpracę z Sejmem Rzeczypospolitej Polskiej i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej.
Życiorys
Absolwentka prawa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zawodowo związana z Urzędem Miasta Biłgoraja, gdzie pełni funkcję inspektora do spraw społecznych, zdrowia i kultury fizycznej. W przeszłości prowadziła spółkę doradztwa biznesowego zajmującą się pozyskiwaniem środków finansowych dla przedsiębiorców, rolników i organizacji pozarządowych.
Wychowana na wsi Rakówka w powiecie biłgorajskim, wraz z mężem prowadzi ekologiczne gospodarstwo rolne w miejscowości Korchów Drugi w powiecie biłgorajskim.
Od wielu lat zaangażowana społecznie w działalność organizacji pozarządowych. Była członkinią Rady ds. Polityki Senioralnej Województwa Lubelskiego oraz przewodniczącą I kadencji Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubelskiego. Obecnie jest członkinią Regionalnego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej Województwa Lubelskiego.
Pełniła funkcję przewodniczącej Rady Rejonowej Honorowych Dawców Krwi przy PCK w Biłgoraju. Aktualnie jest wiceprezeską Koła Gospodyń Wiejskich i aktywną wolontariuszką.
Jako Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej X kadencji aktywnie współpracowała ze środowiskami rolniczymi. Kierowała Parlamentarnym Zespołem ds. Ochrony i Rozwoju Polskiej Produkcji Rolnej, skutecznie podejmując inicjatywy na rzecz Polskiego sektora rolnego.
Materiały
Oświadczenie o stanie majątkowym (29.10.2025 r.)Małgorzata_Gromadzka_-_29_10_2025.pdf 2.19MB
- Pierwsza publikacja:
- 23.10.2025 12:02 Sławomir Mucha
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Sławomir Mucha
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Małgorzata Gromadzka | 8.0 | 12.11.2025 07:22 Sławomir Mucha |
| Małgorzata Gromadzka | 7.0 | 30.10.2025 12:22 Sławomir Mucha |
| Małgorzata Gromadzka | 6.0 | 30.10.2025 09:57 Sławomir Mucha |
| Małgorzata Gromadzka | 5.0 | 30.10.2025 09:57 Sławomir Mucha |
| Małgorzata Gromadzka | 4.0 | 30.10.2025 09:28 Sławomir Mucha |
| Małgorzata Gromadzka | 3.0 | 27.10.2025 10:39 Sławomir Mucha |
| Małgorzata Gromadzka | 2.0 | 27.10.2025 10:39 Sławomir Mucha |
| Małgorzata Gromadzka | 1.0 | 23.10.2025 12:02 Sławomir Mucha |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP