W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór uzupełniający do Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników

17.02.2022

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że w związku z wygaśnięciem mandatu jednego z członków Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników (dalej Rady USR) uruchomiona została procedura naboru uzupełniającego.

infografika do komunikatu "Nabór uzupełniający do Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników"

Rada Ubezpieczenia Społecznego Rolników, zgodnie z ustawą z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz.U. z 2021 poz. 266 z późn. zm.), składająca się z 25 członków, reprezentuje interesy ogółu ubezpieczonych i świadczeniobiorców, dotyczące ubezpieczenia i działalności Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (dalej KRUS).

Tryb naboru:

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2021 poz. 266 z późn. zm.) uzupełnienia składu Rady USR dokonuje się w trybie przewidzianym dla powołania (patrz art. 67 ust. 5).

Kto może zgłosić kandydata do Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników:

Kandydatów mogą zgłosić społeczno-zawodowe organizacje rolników i związki zawodowe rolników indywidualnych o ogólnokrajowym zakresie działania oraz Krajowa Rada Izb Rolniczych.

Termin:

Termin zgłaszania kandydatów do Rady USR upływa 10 marca 2022 r.  Informację w tej sprawie ogłosił Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Komunikacie nr 1 z dnia  8 lutego 2022 r. Komunikat zamieszczony został w BIP KRUS w zakładce Rada Rolników.

Co powinno zawierać zgłoszenie kierowane do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi:

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 października 2006 r. w sprawie trybu zgłaszania kandydatów na członków Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników oraz regulaminu i zasad wynagradzania jej członków (Dz. U. z 2006 r. Nr 189, poz. 1394, z późn. zm.), zgłoszenie kandydata należy złożyć na piśmie wraz z uzasadnieniem Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Zgłoszenie powinno zawierać następujące dane o kandydacie:

  1. imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu;
  2. informację o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników lub posiadaniu prawa do emerytury lub renty rolniczej;
  3. informacje o wykształceniu i kwalifikacjach zawodowych.

Jeżeli kandydat na członka Rady USR podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników,

w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, w której jest ubezpieczony. Natomiast jeśli  kandydat posiada ustalone prawo do emerytury lub renty rolniczej, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, która wypłaca świadczenie.

Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, zawierające zgodę każdego kandydata na kandydowanie na członka Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
17.02.2022 12:16 Sławomir Mucha
Pierwsza publikacja:
17.02.2022 12:16 Sławomir Mucha
{"register":{"columns":[]}}