W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Produkt Polski to najlepszy produkt

06.04.2022

Z udziałem wicepremiera, ministra rolnictwa i rozwoju wsi Henryka Kowalczyka, sekretarza stanu Rafała Romanowskiego, przewodniczącego Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego Pawła Podstawki oraz zastępcy dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Marcina Wrońskiego odbyła się konferencja poświęcona Produktowi Polskiemu.

wicepremier Henryk Kowalczyk, sekretarz stanu Rafała Romanowski, przewodniczący Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego Paweł Podstawki oraz zastępca dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Marcin Wroński

Marka Produkt Polski

– Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów i doskonała okazja do świadomego wyboru produktów – powiedział wicepremier.

Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę, że marka Produkt Polski jest gwarancją znakomitej jakości polskiej żywności. Przypomniał, że produkty z tym oznaczeniem muszą być wyprodukowane w Polsce z polskich surowców. W produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25 proc. masy tych produktów, jednakże pod warunkiem, że składniki takie nie są wytwarzane w kraju. Dla mięsa dodatkowo wymaga się, aby zostało pozyskane ze zwierząt urodzonych, chowanych i ubitych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Zarówno walory jakościowe, zdrowotne, jak i ekonomiczne przemawiają za tym, aby z półek sklepowych wybierać Produkt Polski – podkreślił wicepremier Henryk Kowalczyk.

Produkt Polski jest konkretną marką, z którą chcemy wychodzić również na rynki zewnętrzne – dodał sekretarz stanu Rafał Romanowski.

Patriotyzm konsumencki

Wiceminister zwrócił ponadto uwagę, że te produkty wytwarzane są przez jeden z najnowocześniejszych przemysłów rolno-spożywczych w Europie – przez przemysł polski.

Ponad 75 procent każdej złotówki wydanej na Produkt Polski zostaje w naszym obiegu gospodarczym – dodał sekretarz stanu.

Paweł Podstawka podkreślił, że Polska jest jednym z liderów w produkcji drobiu i jaj, a wybierając nasze produkty, konsument wspiera polskie fermy i polską gospodarkę.

Na to zwracał również uwagę z-ca dyrektora KOWR Marcin Wroński.

Jeżeli zmienimy nasze nawyki konsumenckie o 1 procent, to mamy 6 mld złotych więcej w naszym budżecie – powiedział.

Na zakończenie wicepremier Henryk Kowalczyk złożył życzenia z okazji świąt wielkanocnych, zwracając jednocześnie uwagę, że w tym roku w wielu rolniczych domach będą w nich uczestniczyć także uchodźcy z objętej wojną Ukrainy.

Materiały

Do pobrania
Materiał​_prasowy​_PRODUKT​_POLSKI​_konferencja​_2022​_r.pdf 0.35MB

Zdjęcia (32)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
06.04.2022 17:30 Sławomir Mucha
Pierwsza publikacja:
06.04.2022 15:54 Sławomir Mucha
{"register":{"columns":[]}}