Powrót

Promocja potencjału eksportowego polskich produktów rolno-spożywczych w Republice Korei

10.06.2025

Bogusław Wijatyk, dyrektor generalny MRiRW, w dniach 9-12 czerwca 2025 r. przebywa z wizytą w Republice Korei. Głównym celem wizyty jest wsparcie polskich eksporterów sektora rolno-spożywczego zainteresowanych rozszerzeniem swojej działalności na koreańskim rynku. Dyrektorowi Generalnemu towarzyszy zastępca głównego lekarza weterynarii, Paweł Meyer.

Dyrektor Generalny MRiRW Bogusław Wijatyk podczas otwarcia targów Seoul Food & Hotel 2025 w Korei

Targi Seoul Food & Hotel 2025

Dyrektor Bogusław Wijatyk uroczyście otworzył polskie stoisko narodowe, zorganizowane przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), a także odbył liczne spotkania z przedstawicielami polskich firm biorących udział w targach. W trakcie rozmów podkreślił, że MRiRW, wspólnie z Inspekcją Weterynaryjną, prowadzi intensywne działania na rzecz dalszego otwierania rynku koreańskiego na polskie produkty rolno-spożywcze. W tegorocznej, 43. edycji targów Seoul Food & Hotel bierze udział ponad 40 polskich firm, oferujących szeroki asortyment produktów spożywczych, a także półproduktów dla przemysłu spożywczego.

Wydarzenia promujące polską żywność

Dyrektor Generalny wziął także udział w wydarzeniach promujących polską żywność, takich jak:

  • spotkanie zorganizowane przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) w ramach trzyletniej kampanii „EU Good Food Good Life”, prowadzonej wspólnie z Republiką Grecką, promującej m.in. polskie mięso oraz greckie owoce kiwi i brzoskwinie;

  • wydarzenie organizowane przez Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej w ramach kampanii „Drop of Excellence”, poświęconej zwiększaniu udziału polskich produktów mleczarskich na rynku koreańskim.

Podczas spotkań Dyrektor Wijatyk omówił aktualny stan procedur dostępowych dotyczących m.in. eksportu wołowiny oraz rozszerzenia asortymentu eksportowanych produktów mleczarskich. Wskazał również na niedawne sukcesy Polski na rynku koreańskim, takie jak:

  • otwarcie rynku dla mięsa drobiowego z Polski (od stycznia 2025 r.); 
  • ponowne otwarcie rynku dla mięsa wieprzowego z Polski (od 2024 r.);
  • 90% udział polskiego mleka w rynku koreańskim.

Stale rosnąca wymiana handlowa

Republika Korei, jako kraj silnie uzależniony od importu żywności, stanowi kluczowy rynek zbytu dla polskich produktów rolno-spożywczych. W 2024 roku wartość polskiego eksportu do Korei Południowej osiągnęła 93,05 mln euro, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Najważniejszymi kategoriami eksportowymi były: mleko i śmietana, skrobia i piwo.

Wizyta dyrektora generalnego Bogusława Wijatyka była już trzecią wizytą przedstawiciela kierownictwa MRiRW w Republice Korei w ostatnich latach, co podkreśla strategiczne znaczenie tego rynku dla polskiego sektora rolno-spożywczego. Rozmowy dwustronne na temat procedur eksportowych będą kontynuowane, by jeszcze skuteczniej wykorzystać potencjał współpracy z Koreą.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}