W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowa Wystawa Expo w Japonii – promocja polskiej żywności

14.04.2025

Promocja wizerunku Polski, wzmocnienie relacji gospodarczych i biznesowych między Polską a Japonią oraz rynkiem azjatyckim, a także promocja polskiej żywności podczas tygodnia podlaskiego w Pawilonie Polski, to główne cele wizyty sekretarza stanu Stefana Krajewskiego na Światowej Wystawie Expo 2025 w Osace. Wiceminister wziął również udział w uroczystym otwarciu Pawilonu Polski.

Pamiątkowe zdjęcie pod polskim pawilonem (fot. Krzysztof Łapiński UMWP)

Sekretarz stanu Stefan Krajewski podkreślił, że polscy przedsiębiorcy branży rolno-spożywczej wykazują coraz większe zainteresowanie japońskim rynkiem.

– Z roku na rok wzrasta liczba przedsiębiorców obecnych na targach rolno-spożywczych w Japonii. Przedstawiciele branży rolno-spożywczej są coraz bardziej zainteresowani obecnością na wydarzeniach promocyjnych podczas Expo. Dotyczy to nie tylko rozpoczynającego się właśnie tygodnia podlaskiego, lecz także zaplanowanego na 20 maja 2025 r. Forum Eksportowego. Z przyjemnością stwierdzam, że wystawa stwarza liczne okazje do wyeksponowania polskiej żywności, np. w trakcie Forum w Strefie Polskich Smaków – powiedział wiceminister Stefan Krajewski.

Udział Polski w Expo 2025 w Osace

Światowa Wystawa EXPO 2025 w Osace trwa od 13 kwietnia do 13 października 2025 r. Celem udziału w Wystawie jest promocja wizerunku Polski oraz wzmocnienie relacji gospodarczych i biznesowych między Polską a Japonią oraz rynkiem azjatyckim. W ramach rozbudowanego programu gospodarczego zaplanowano organizację wielu wydarzeń skoncentrowanych na:

  • promocji polskich produktów eksportowych;
  • misjach biznesowych;
  • udziale polskich przedsiębiorców w targach branżowych;
  • organizacji spotkań B2B.

Sektor rolno-spożywczy, ze względu na duży potencjał eksportowy na rynki azjatyckie, jest priorytetem w relacjach handlowych z Japonią.

Stan wymiany handlowej produktami rolno-spożywczymi z Japonią

W 2024 r. bilans obrotów handlowych towarami rolno-spożywczymi z Japonią był dla Polski dodatni i wyniósł 107,6 mln euro, co oznaczało wzrost o 41,2 proc. w stosunku do 2023 r. Wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych z Polski do Japonii wyniosła 122,3 mln euro i w porównaniu do 2023 r. był to wzrost o blisko 40 proc. (w 2023 r. – 87,5 mln euro). Jednym z najważniejszych produktów eksportowych jest mrożone mięso wołowe.

Zdjęcia (10)

{"register":{"columns":[]}}