W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Targi SIAL PARIS 2022 – polskie stoisko narodowe

19.10.2022

W Paryżu we Francji odbyła się kolejna edycja targów SIAL PARIS. Polskie stoisko narodowe zostało zorganizowane w dwóch halach tematycznych – dedykowanej stoiskom narodowym oraz poświęconej słodyczom i wyrobom piekarniczym.

Pan Jan Emeryk Rościszewski, Ambasador RP we Francji, Pan Adrian Gawłowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR oraz polscy przedsiębiorcy

Targi SIAL Paris 2022, które odbywały się od 15 do 19 października, należą do najważniejszych wydarzeń wystawienniczych branży spożywczej na świecie. W targach uczestniczyło 7200 wystawców ze 119 krajów, w tym około 250 wystawców z Polski, co obrazuje skalę wydarzenia. Była to pierwsza edycja po czteroletniej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19.

O polskim stoisku narodowym

Na polskim stoisku narodowym swoje produkty promowały firmy prezentujące szeroki przekrój polskiej branży spożywczej, w tym: świeże owoce i warzywa, soki, wyroby zbożowe, wyroby mleczne, wyroby rybne, przyprawy, miody, słodycze, tradycyjne alkohole i wiele innych.

Polskie stoisko otworzyła zastępca dyrektora Generalnego KOWR Małgorzata Gośniowska-Kola. Stoisko odwiedził również Ambasador RP we Francji Jan Emeryk Rościszewski, który spotkał się z polskimi przedsiębiorcami.

Polskie stoisko narodowe cieszyło się niezmiennie dużym zainteresowaniem, a obecni na nim przedsiębiorcy odbyli wiele interesujących spotkań i nawiązali kontakty z wieloma zagranicznymi kontrahentami.

Wydarzenia na polskim stoisku

Na stoisku zorganizowano sesję rozmów B2B z zaproszonymi kontrahentami zagranicznymi, głównie ze Stanów Zjednoczonych i innych krajów trzecich.

Funkcjonowało na nim również stoisko informacyjne Branżowego Programu Promocji (BPP) polskich specjalności żywnościowych realizowanego w ramach poddziałania 3.3.2. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR).

Odbywały się ponadto pokazy kulinarne, podczas których zwiedzający targi mogli spróbować tradycyjnych polskich dań, serwowanych przez polskich szefów kuchni.

Podczas pokazów kulinarnych zorganizowano również sesje tworzenia kompozycji smakowych polskich potraw z rzemieślniczymi alkoholami, produkowanymi przez firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego.

Zdjęcia (3)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
24.10.2022 12:23 Sławomir Mucha
Pierwsza publikacja:
24.10.2022 12:23 Sławomir Mucha
{"register":{"columns":[]}}