W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dotycząca wydawania zaświadczeń o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego po egzaminie notarialnym przeprowadzonym w dniach 6-8 września 2022 r.

12.09.2022

Osobom, które uzyskały pozytywny wynik z egzaminu notarialnego przeprowadzonego w dniach 6-8 września 2022 r. zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego, stosownie do treści art. 76 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1799), wydawane będą z urzędu, niezwłocznie po ustaleniu wyniku tego egzaminu (tj. niezwłocznie po doręczeniu Ministrowi Sprawiedliwości uchwał o ustaleniu wyniku egzaminu notarialnego wraz z danymi adresowymi zdającego).

Zgodnie z treścią art. 76 § 2 ustawy - Prawo o notariacie zaświadczenie o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego Minister Sprawiedliwości doręcza zastępcy notarialnemu oraz prezesowi rady izby notarialnej, właściwej według miejsca zamieszkania zastępcy notarialnego, a w przypadku osób, które nie mają miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, prezesowi rady wybranej izby notarialnej.

Osoby, których personalia lub miejsce zamieszkania uległy zmianie w stosunku do wskazanych we wniosku o dopuszczenie do egzaminu notarialnego, zobowiązane są niezwłocznie, najpóźniej w terminie do dnia 14 października 2022 r., zawiadomić o tym Departament Zawodów Prawniczych Wydział Notariatu, wskazując nowe dane osobowe lub adres zamieszkania.

Brak zawiadomienia skutkować będzie wydaniem zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego na podstawie dotychczasowych danych i przesłaniem go prezesowi rady izby notarialnej właściwej według dotychczasowego miejsca zamieszkania.

{"register":{"columns":[]}}