W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Ogólne informacje o przetwarzaniu danych osobowych

 

Klauzula informacyjna

Pani/Pana dane osobowe są w Ministerstwie Sprawiedliwości przetwarzane ze szczególną starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, takimi jak:

  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO);
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości.

 

W wykonaniu obowiązku informacyjnego wynikającego z RODO, wskazujemy co następuje:

 

  1. Administrator danych osobowych:

Administratorem danych osobowych jest Minister Sprawiedliwości.

Kontakt z Administratorem możliwy jest:

  • listownie: Aleje Ujazdowskie 11, 00-567 Warszawa;
  • pocztą elektroniczną: kontakt@ms.gov.pl;
  • telefonicznie: +48 22 52 12 888.

 

  1. Inspektor Ochrony Danych:

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach, które dotyczą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem.

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest:

  • listownie: Aleje Ujazdowskie 11, 00-567 Warszawa;
  • pocztą elektroniczną: kontakt@ms.gov.pl.

 

  1. Dane osobowe:

W zależności od kontekstu, Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe takie jak:

  • imię (imiona) i nazwisko;
  • data lub miejsce urodzenia;
  • nr PESEL, NIP lub inne numery identyfikujące Panią/Pana jako osobę;
  • nr dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
  • adres zamieszkania, pobytu, miejsca prowadzenia działalności, itp.;
  • adres IP służący identyfikacji elementów sieci, z której Pani/Pan korzysta;
  • adres poczty elektronicznej;
  • nr telefonu;
  • wizerunek.

 

  1. Cel i podstawa przetwarzania:

Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w związku z kierowaniem działem administracji rządowej „sprawiedliwość” lub wypełnianiem zadań wyznaczonych mu przez Prezesa Rady Ministrów, wyłącznie w zakresie, w jakim:

  • przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego przez Administratora w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, przykładowo prowadzenie Krajowego Rejestru Sądowego, Krajowego Rejestru Zadłużonych, Krajowego Rejestru Karnego, Elektronicznych Ksiąg Wieczystych (art. 6 ust. 1 lit. e RODO);
  • przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów Pani/Pana lub innej osoby fizycznej, w nadzwyczajnych sytuacjach humanitarnych, w szczególności w przypadku wystąpienia pandemii, klęsk żywiołowych czy katastrof (art. 6 ust. 1 lit. d RODO);
  • przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, takiego jak rozpatrzenie skargi, petycji, wniosku o udostępnienie informacji publicznej, z racji prowadzenia przez Ministerstwo Sprawiedliwości postępowań administracyjnych czy postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bycia pracodawcą lub płatnikiem składek (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  • przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy zawartej z Administratorem, w szczególności dla realizacji zamówienia publicznego udzielonego przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • udzieliła Pani/Pan zgodę na przetwarzanie, np. w przypadku zapisania się na newsletter lub zgłoszenia do konkursu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) - zgoda ta może być wycofana w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

 

  1. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich:

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, chyba że na podstawie decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO), względnie z zastrzeżeniem odpowiednich zabezpieczeń (art. 46 RODO).

 

  1. Okres przetwarzania/ przechowywania:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, wykonania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie archiwizacji dokumentacji lub sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych, zapewniający możliwość dochodzenia roszczeń lub obrony przeciwko nim (nie dłużej niż okres odpowiadający terminowi przedawnienia roszczeń) lub przez okres archiwizacji określony regulaminami wewnętrznymi Ministerstwa Sprawiedliwości oraz w przepisach o archiwizacji, tj. Ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

 

  1. Utrwalenie wizerunku:

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych utrwalonych przy użyciu środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny) poprzez nagranie obrazu jest niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust 1 lit. c RODO w związku z art. 5a Ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym i art. 22² Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.

Monitoring obejmuje zewnętrzny oraz wewnętrzny teren obiektów. Czas przechowywania nagrań z monitoringu wynosi 30 dni.

 

  1. Prawa związane z przetwarzaniem:

Przysługuje Pani/Panu:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii;
  • prawo do sprostowania swoich danych;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
  • prawo do wniesienia sprzeciwu;
  • prawo do usunięcia danych;
  • prawo do cofnięcia zgody (jeżeli Pana/Pani dane przetwarzane są na podstawie zgody),

z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa.

 

  1. Ujawnianie danych osobowych innym odbiorcom:

Pani/Pana dane osobowe nie będą ujawniane innym odbiorcom, chyba że na podstawie przepisów prawa lub udzielonej przez Panią/Pana zgody.

 

  1. Profilowanie:

Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystane w celu profilowania Pana/Pani osoby.

 

  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji:

Na podstawie Pana/Pani danych osobowych nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany.

 

  1. Prawo wniesienia skargi:

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO.

Skargę można wnieść:

  • ustnie do protokołu w siedzibie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  • pisemnie, składając ją na adres siedziby Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  • elektronicznie, zgodnie z informacją opublikowaną na stronie internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych (https://uodo.gov.pl/).
{"register":{"columns":[]}}