Ogłoszenie Ministra Sprawiedliwości o delegowaniu sędziego
08.09.2025
W związku z treścią art. 77 § 4a ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz.334 z późn. zm.) ogłaszam, że sędzia Sądu Rejonowego w Bartoszycach Ewa Agata Kurasz decyzją nr DKO-VII.5631.492.2025 z dnia 28 sierpnia 2025 r. została delegowana do Sądu Okręgowego w Olsztynie na okres od 1 września 2025 r. do 31 sierpnia 2026 r.
Przyczyny delegowania:
Decyzję poprzedzono analizą danych dotyczących pionu cywilnego I-instancyjnego Sądu Okręgowego w Olsztynie i ustalono potrzebę utrzymania dotychczasowych wyników i dalszego sprawnego niwelowania pozostałości, szczególnie w kontekście informacji o stanie obsady, w tym o długotrwałej nieobecności jednego sędziego; uwzględniono także inne argumenty przytoczone w uzasadnieniu wniosku przez Prezesa Sądu Okręgowego w Olsztynie.
Nadto uwzględniono ponad 18-letni staż orzeczniczy sędziego Ewy Agaty Kurasz, wieloletnie doświadczenie w rozpoznawaniu spraw cywilnych realizowanych w Sądzie Rejonowym w Bartoszycach i w ramach wielokrotnych delegacji prezesowskich
i ministerialnej do Sądu Okręgowego w Olsztynie, dobre wyniki w zakresie sprawności postępowania.
Prezes Sądu Rejonowego w Bartoszycach negatywnie zaopiniował wniosek
o delegowanie ww. sędziego, wskazując, że delegacja spowoduje znaczne pogorszenie sytuacji kadrowej I Wydziału Cywilnego. Zgromadzone dane statystyczne wskazują jednak na dobrą sytuację kadrową i obciążeniową przedmiotowej jednostki.
Po dokonaniu szczegółowej analizy, biorąc pod uwagę wymienione wyżej przesłanki, uznano za zasadne delegowanie sędziego Ewy Agaty Kurasz do Sądu Okręgowego
w Olsztynie na wskazany wyżej okres.
- Pierwsza publikacja:
- 08.09.2025 12:52 Marek Kołodziejczyk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- DKO
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Ogłoszenie Ministra Sprawiedliwości o delegowaniu sędziego | 1.0 | 08.09.2025 12:52 Marek Kołodziejczyk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP