Pilotaż Krajowego Rejestru Mediatorów
Czym jest pilotaż?
Pilotaż Krajowego Rejestru Mediatorów kierowany jest do każdej osoby fizycznej, która wpisana jest na listę stałych mediatorów prowadzoną przez prezesa sądu okręgowego lub do wykazu instytucji i osób uprawnionych do przeprowadzenia postępowania mediacyjnego w sprawach karnych.
Pilotaż ma na celu sprawdzenie i przetestowanie rozwiązań i funkcji zaprojektowanych
w rejestrze pod kątem ich efektywności i funkcjonalności oraz działania rejestru
w warunkach rzeczywistych, w tym bezpieczeństwa danych wprowadzonych do systemu teleinformatycznego.
Pilotaż realizowany jest w ramach działań testowych systemu teleinformatycznego - Krajowy Rejestr Mediatorów, będącego produktem projektu realizowanego w latach 2020 - 2023 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w ramach działania 2.17 „Skuteczny wymiar sprawiedliwości”, pn.: „Upowszechnienie alternatywnych metod rozwiązywania sporów poprzez podniesienie kompetencji mediatorów, utworzenie Krajowego Rejestru Mediatorów (KRM) oraz działania informacyjne”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
Działania pilotażowe zaplanowano na okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia
2025 r. Są prowadzone przez Ministerstwo Sprawiedliwości, jako organizatora pilotażu.