Rozwój i zwiększenie dostępności Rejestrów Sądowych - eKRS i EKW (eKRS-EKW)
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
Komponent C: Transformacja cyfrowa
Reforma: C2.1. Zwiększanie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie
Numer i nazwa Inwestycji: C2.1.1 E-usługi publiczne, rozwiązania IT usprawniające funkcjonowanie administracji i sektorów gospodarki
Celem strategicznym Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) jest odbudowa potencjału rozwojowego gospodarki, utraconego w wyniku pandemii oraz wsparcie trwałej konkurencyjności gospodarki i wzrost poziomu życia społeczeństwa w dłuższym horyzoncie czasowym.
Dowiedz się więcej o Krajowym Planie Odbudowy w serwisie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (https://www.kpo.gov.pl/).
Numer Porozumienia: KPOD.05.06-IW.06-0001/24-00
Okres realizacji projektu: 01.07.2024 – 30.06.2026
Budżet projektu: 17 456 333,33 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 14 949 458,01 PLN
Główne cele projektu:
- Usprawnienie rejestracji podmiotów, dokonywania zmian wpisów oraz składania sprawozdań finansowych w Krajowym Rejestrze Sądowym poprzez wprowadzenie nowych i podniesienie jakości istniejących e-usług.
- Usprawnienie procesu wydawania dokumentów przez Centralną Informację Ksiąg Wieczystych.
- Poprawa dostępności do rejestrów sądowych poprzez udostepnienie e-usług za pośrednictwem kanału mobilnego w ramach aplikacji mObywatel.
Rezultaty projektu:
- Zwiększenie użyteczności e-usług udostępnianych przez system eKRS
- Usprawnienie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami a sądami oraz Ministerstwem Sprawiedliwości.
- Osiągnięcie wyższego poziomu cyfryzacji procesów i świadczenia e-usług w resorcie sprawiedliwości.
- Wyższy poziom satysfakcji użytkowników systemu eKRS.
- Zwiększenie użyteczności e-usług udostępnianych przez Centralną Informację Ksiąg Wieczystych.
- Dalsze zmniejszenie liczby dokumentów papierowych wydawanych przez Centralną Informację Ksiąg Wieczystych.
- Usprawnienie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami i obywatelami a Ministerstwem Sprawiedliwości.
- Osiągnięcie wyższego poziomu cyfryzacji procesów i świadczenia e-usług w resorcie sprawiedliwości.
- Wyższy poziom satysfakcji użytkowników systemu EKW.
- Zwiększenie użyteczności e-usług rejestrów sądowych.
- Wyższy poziom satysfakcji użytkowników rejestrów sądowych.
- Budowanie pozytywnego wizerunku wymiaru sprawiedliwości dzięki dążeniu do odpowiedzi na potrzeby społeczne związane z optymalizacją procesów i dostosowaniem usług do wymogów nowoczesnych technologii.