Wdrożenie w ST Krajowego Rejestru Karnego 2.0 eUsługi KRK 2.0 i obsługi zapytań systemu ECRIS (eKRK 2.0)
Wdrożenie w ST Krajowego Rejestru Karnego 2.0 eUsługi KRK 2.0 i obsługi zapytań systemu ECRIS (eKRK 2.0)
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
Komponent C: Transformacja cyfrowa
Reforma: C2.1. Zwiększanie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie
Numer i nazwa Inwestycji: C2.1.1 E-usługi publiczne, rozwiązania IT usprawniające funkcjonowanie administracji i sektorów gospodarki
Celem strategicznym Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) jest odbudowa potencjału rozwojowego gospodarki, utraconego w wyniku pandemii oraz wsparcie trwałej konkurencyjności gospodarki i wzrost poziomu życia społeczeństwa w dłuższym horyzoncie czasowym.
Dowiedz się więcej o Krajowym Planie Odbudowy w serwisie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (https://www.kpo.gov.pl/).
Numer Porozumienia: KPOD.05.06-IW.06-0004/24-00
Okres realizacji projektu: 01.01.2024 – 30.06.2026
Budżet projektu: 11 832 177,49 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 10 000 000,00 PLN
Cele główne projektu:
- Skrócenie czasu oczekiwania na odpowiedź z Krajowego Rejestru Karnego poprzez wdrożenie nowych funkcjonalności w systemie teleinformatycznym Krajowego Rejestru Karnego w wersji 2.0 (ST KRK 2.0).
- Zwiększenie dostępności informacji i ułatwienie użytkownikom zewnętrznym składania wniosków i pobierania doręczonych zaświadczeń poprzez wykorzystanie bezpiecznej usługi zaprojektowanej z myślą o prostocie i centralizacji e-usług Ministerstwa Sprawiedliwości.
Rezultat projektu:
- Ulegnie skrócenie terminu uzyskiwania informacji z Rejestru za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej przez osoby fizyczne, przedsiębiorców i podmioty zbiorowe, których dane nie są gromadzone w Rejestrze.
- Usprawnienie i rozbudowa systemu teleinformatycznego Krajowego Rejestru Karnego (ST KRK 2.0) w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne umożliwi zastosowanie nowych funkcjonalności do udzielania informacji z Rejestru.
- Usprawnienie procesu wymiany danych między różnymi rejestracjami i instytucjami oraz usprawnienie procesu udzielania informacji.
- Usprawnienie obsługi wszystkich osób oraz podmiotów zainteresowanych uzyskaniem informacji z Rejestru – proces uzyskiwania informacji z Rejestru zostanie znacząco przyspieszony i uproszczony, użytkownicy będą mogli złożyć wniosek elektronicznie, co eliminuje konieczność fizycznego udawania się do urzędów.
- Poprawa jakości usług świadczonych przez administrację publiczną - informacje z Rejestru, dostarczane w formie elektronicznej, będą prezentowane w przejrzysty i zrozumiały sposób, co znacząco podnosi ich wartość dla odbiorcy.
- Wzrost zaufania do instytucji publicznych - udostępnianie informacji w formie elektronicznej buduje zaufanie społeczne do instytucji państwowych, demonstrując otwartość na potrzeby obywateli i nowoczesne standardy obsługi.
- Zwiększenie efektywności możliwości załatwiania spraw urzędowych online, bez konieczności odwiedzania instytucji osobiście. Przejawia się to nie tylko w zwiększonej wygodzie, ale również w oszczędności czasu i zasobów zarówno dla obywateli, jak i dla administracji.
- Zwiększenie w systemie teleinformatycznym Krajowego Rejestru Karnego (ST KRK 2.0) standardów w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych.
- Usprawnienie dostępności i uniwersalności e-Usługi KRK 2.0 - platforma została zaprojektowana tak, aby była intuicyjna i dostępna dla każdego użytkownika, niezależnie od jego poziomu zaawansowania technologicznego.
- Wdrożone rozwiązania technologiczne poprawią wydajność systemu w stosunku, zmniejszona zostanie awaryjność wdrożonego rozwiązania.
- Wdrożone rozwiązania będą stanowiły podstawę do dalszej rozbudowy eUsługi KRK 2.0, w szczególności do integracji z rejestrami i systemami (np. PESEL) oraz rozbudowy zakresu świadczonych usług.