W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Główny Inspektor na VII Krakowskich Dniach Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2020

21.02.2020

W ubiegłym roku ok. 7000 kierowców przekroczyło o ponad 50 km/h prędkość w obszarze zabudowanym, wynika z danych zarejestrowanych przez urządzenia pomiarowe. To człowiek ma decydujący wpływ na bezpieczeństwo na drogach – mówił podczas Krakowskich Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego. Konferencję w Krakowie zorganizowano już po raz siódmy.

Bezpieczeństwa dotyczyło spotkanie ekspertów.

Krakowskie Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego gromadzą szerokie grono specjalistów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Organizowane w ramach tego wydarzenia referaty, dyskusje służą wymianie poglądów i aktualnych informacji nt. BRD. Jednym z elementów programu tegorocznej konferencji była debata, podczas której omawiano najważniejsze problemy dla bezpieczeństwa drogowego w Polsce. W debacie wziął udział m.in. Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.

- Najważniejszym czynnikiem, który ma wpływ na bezpieczeństwo jest człowiek. Możemy mieć najlepsze drogi, najlepszy system kontroli, a jednak trzeba zmienić nawyki kierowców - powiedział w trakcie swojego wystąpienia Główny Inspektor Transportu Drogowego. - W roku 2019 urządzenia Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zarejestrowały ponad 7100 kierowców, którzy przekroczyli prędkość o ponad 50 km/h w terenie zabudowanym. Musimy zmienić przepisy w tym zakresie, by można było skutecznie karać tych piratów drogowych, którzy igrają z ludzkim życiem - podkreślił szef Inspekcji.

Podczas debaty rozmawiano również na temat opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury projektu zmiany ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami. Projekt przewiduje m.in. zatrzymywanie prawa jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h także poza obszarem zabudowanym, ujednolicenie dopuszczalnej prędkości w obszarze zabudowanym niezależnie od pory dnia oraz zwiększenie zakresu ochrony pieszego w rejonie przejścia dla pieszych. Projekt ustawy został ujęty w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Planowany termin przyjęcia tych zapisów przez RM to I kwartał br. Podczas krakowskiej konferencji przypomniano także o obowiązujących od grudnia 2019 roku przepisach dotyczących jazdy na suwak i tzw. korytarza życia.

Tegoroczne Krakowskie Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zorganizowano w dniach 19 - 21 lutego br. Wydarzenie objęto patronatem Ministerstwa Infrastruktury, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, a także Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}