W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

INFORMACJA 87/2023

27.11.2023

Uruchomienie Portalu Klienta iBTM

Biuro ds. Transportu Międzynarodowego uprzejmie informuje, że w dniu 27 listopada br. został udostępniony Portal Klienta nowego systemu informatycznego iBTM wspierającego pracę biura.

Przez Portal Klienta możliwe jest złożenie wniosków o:

  • przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
  • wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
  • wydanie świadectwa kierowcy;
  • wydanie zezwolenia zagranicznego;

oraz złożenie

  • informacji dotyczącej wymiany taboru (np. zmiany nr rej. pojazdu lub zmiany prawa dysponowania pjazdem).

Portal Klienta umożliwia obsługę organizacji zrzeszających przewoźników (stowarzyszeń)
w zakresie:

  • wydawania zezwoleń zagranicznych w zakresie przyjmowania i zwracania blankietów;
  • przypisywania blankietów do przedsiębiorcy poprzez Portal Klienta.

Portal Klienta przewiduje również samodzielne wprowadzenie danych dotyczących rozkładu jazdy linii regularnych (przystanek, adres przystanku, przejścia graniczne, oznaczenia państw, odległości w km między przystankami).

Portal Klienta jest dostępny dla przedsiębiorców po złożeniu wniosku (zał. nr 1), a następnie po utworzeniu konta i jego aktywacji.

Warunkiem otrzymania dostępu do konta na Portalu Klienta jest zapoznanie się oraz zaakceptowanie Regulaminu Portalu Klienta (zał. nr 2)

 

Na chwilę obecną przewidziano dla przedsiębiorcy możliwość składania wniosku o dostęp do Portalu Klienta wyłącznie dla siebie, tj.

  • osoby fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą lub
  • osoby reprezentującej przedsiębiorcę wpisanej w dziale 2. rubryka 1 rejestru przedsiębiorców KRS.

Aktualnie przedsiębiorca jako użytkownika Portalu Klienta nie może więc zgłaszać m.in ani prokurentów, ani pracowników

Wnioski o dostęp do Portalu Klienta złożone przez osoby świadczące usługi z zakresu załatwiania spraw w Biurze ds. Transportu Drogowego, a także dla pracowników lub prokuretntów przedsiębiorcy nie będą rozpatrywane. Na późniejszym etapie funkcjonowania nowego systemu dostęp do Portalu Klienta dla ww. będzie sukcesywnie przydzielany, o czym poinformujemy w osobnym komunikacie.

 

Wnioski o dostęp do Portalu można złożyć:

W postaci papierowej:

  • podpisane własnoręcznie czytelnym podpisem przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprzentacji określonego w KRS lub CEIDG
    • na Sali Obsługi (stanowiska 7 i 8) w godzinach od 8:00 do 15:00,
    • tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską

W postaci elektronicznej:

  • podpisane podpisami elektronicznymi (np. profilem zaufanym) przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprzentacji określonego w KRS lub CEIDG, doręczając elektronicznie poprzez pismo ogólne:

https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne/

https://www.biznes.gov.pl/pl/e-uslugi/00_0000_00

.

 Dodatkowo wskazujemy, że wnioski wysłane drogą mailową nie będą rozpatrywane.

 

Zachęcamy do składnia wniosków osobiście na Sali Obsługi Klienta, a także drogą elektroniczną.

Wnioski składane w postaci papierowej zalecamy wypełnić na komputerze. Należy potem wydrukować i podpisać własnoręcznie czytelnie przez wszytstkie wymagane osoby zgodnie ze sposobem reprezentacji przedsiębiorcy określonym w KRS lub CEIDG.

 

Wnioski składne w postaci elektronicznej prosimy wypełnić na komputerze, zapisać i załączyć do pisma ogólnego przekazywanego do urzędu.

Jeśli wniosek jest składany w postaci elektronicznej, prosimy nie drukować, nie nanosić podpisu własnoręcznego i nie skanować. Wniosek w postaci elektronicznej po wypełnieniu i zapisaniu należy podpisać podpisem elektronicznym, np. profilem zaufanym. Muszą być podpisy elektronicznie wszystkich osób zgodnie ze sposobem reprezentacji przedsiębiorcy określonym w KRS lub CEIDG. Jeśli wymagany jest podpis tylko jednej osoby podpis elektroniczny można złożyć przy wysyłaniu pisma ogólnego do urzędu.

 

W celu ułatwienia obsługi Portalu Klienta uprzejmie prosimy o zapoznanie się z przygotowaną krótką broszurą informacyjną (zał. nr 3). Niezależnie od powyższego planowane jest przeprowadzenie cyklicznych szkoleń w trybie on-line z obsługi Portalu Klienta oraz składania poszczególnych wniosków przez pracowników Biura ds. Transportu Międzynarodowego.

O terminie szkoleń oraz sposobie zapisu na nie poinformujemy w osobnym komunikacie.

W przypadku problemów technicznych prosimy o kontakt mailowy pod adresem: portal.klienta@gitd.gov.pl .

Materiały

Wniosek o udzielenie dostępu do portalu
Wniosek​_PK1​_v​_11​_z​_29112023.pdf 2.92MB
Regulamin Portalu Klienta
Regulamin​_Portalu​_Klienta​_13122023.docx 0.03MB
Broszura informacyjna - Instrukcja użytkownika Portalu Klienta dla przedsiębiorcy
Broszura​_informacyjna​_​_-​_Instrukcja​_użytkownika​_PK​_dla​_przedsiębiorcy​_13122023.pdf 0.99MB
{"register":{"columns":[]}}