W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat w sprawie wprowadzenia ograniczeń bezpośredniego dostępu do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - aktualizacja

17.03.2020

W związku z zagrożeniem zakażeniem wirusem SARS-Co V-2, mając na względzie ogłoszenie przez Światową Organizację Zdrowia stanu pandemii, a w tym także stanu epidemii w Rzeczypospolitej Polskiej w okresie od dnia 23 marca 2020 r. do odwołania wykonywanie zadań przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, podlega ograniczeniom polegającym na wykonywaniu zadań przez GITD w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.

Wstrzymuje się bezpośrednią obsługę interesantów na Sali Obsługi Klienta GITD oraz Biurze Podawczym GITD. Szczegółowe informacje dotyczące działalności Biura do spraw Transportu Międzynarodowego znajdują się pod adresem https://gitd.gov.pl/dla-przedsiebiorcow/komunikaty/komunikaty-btm/news/informacja-33-2020/.

Wstrzymuje się bezpośrednie przyjmowanie interesantów w GITD w szczególności w celu przeglądania akt spraw administracyjnych, w sprawach wykroczeń dotyczących naruszenia przepisów w zakresie przekraczania przez kierowców ustalonych limitów prędkości oraz niestosowania się do sygnalizacji świetlnej. Szczegółowe informacje znajdują się pod adresem www.canard.gitd.gov.pl w zakładce aktualności.

W sprawach obsługi klientów viaTOLL szczegółowe informacje dotyczące otwarcia Punktów Obsługi Klienta viaTOLL znajdują się pod adresem https://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-osobowe/aktualnosci oraz https://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezarowe/aktualnosci.

Pisma związane z postępowaniami administracyjnymi (podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być przekazywane za pośrednictwem operatora pocztowego, podmiotu świadczącego usługi kurierskie oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346).

Pozostałe pisma mogą być przekazywane w sposób określony powyżej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Dodatkowo dokumenty na Biuro Podawcze GITD można również składać w miejscu do tego wyznaczonym (oklejony plastikowy pojemnik, bez potwierdzenia daty przyjęcia), w pomieszczeniu Sali Obsługi Klienta GITD od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30 - 12:30.

Odwołuje się wszelkie spotkania, konferencje i szkolenia, które miały odbyć się w GITD.

Podstawa prawna:

1) § 10 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. poz. 491, z późn. zm.);

2) § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 566, z późn. zm.);

3) § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 658, z późn. zm.);

4) § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 697, z późn. zm.).

{"register":{"columns":[]}}