W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Na bakier z wagą

28.04.2020

Cztery kontrole ważenia i cztery nieprawidłowości. Tym razem przeciążone pojazdy zatrzymała wielkopolska Inspekcja Transportu Drogowego. Prowadzone w ostatnich dniach inspekcyjne kontrole, ujawniły sporo uchybień dotyczących masy.

Przeładowane ciężarówki z drewnem w województwie opolskim, za ciężki pojazd, którym przewożono artykuły ogrodnicze w Karnkowie (woj. kujawsko-pomorskie), busy z nadmiarem ładunku na Mazowszu. Niechlubny wynik kontroli wagowych w woj. pomorskim - 10 na 10 skontrolowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony, było za ciężkich. To przykładowe wyniki kontroli przeprowadzonych w okresie tylko od 22 do 24 kwietnia. W poniedziałek (27 kwietnia) do statystyk dopisano kolejne pojazdy, które były na bakier z wagą.

Tym razem inspektorzy z Piły ustawili swój radiowóz na jednym z punktów wagowych na drodze krajowej numer 10. Na wagę wjechały trzy busy o dmc 3,5 t oraz ciężarówka, która powinna ważyć maksymalnie 18 ton. Wszystkie pojazdy były przeciążone. Kontrolujący wystawili cztery mandaty karne kierowcom oraz przygotowali dokumentację do dwóch postępowań administracyjnych wobec właścicieli przedsiębiorstw. Przeważone pojazdy mogły ruszyć dalej dopiero po pozbyciu się nadmiaru ładunku i uzyskaniu wymaganej normatywności.

Przeładowane pojazdy stanowią niebezpieczeństwo w ruchu drogowym. Ciężarówka lub bus, który wiezie nadmiar ładunku, ma wydłużoną drogę hamowania, a kierowcy trudniej zapanować nad pojazdem w sytuacjach nieprzewidzianych. Nadmiar wagi, zbyt duże naciski na oś powodują również degradację dróg.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}