W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nieprawidłowo działający tachograf

04.12.2020

Ciężarówkę wyposażoną w tachograf bez aktywnego drugiego sygnału prędkości zatrzymali do rutynowej kontroli inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na impulsatorze skrzyni biegów były również ślady świadczące o tym, że był do niego przykładany magnes.

Inspektor kontroluje tachograf w ciężarówce.

Należący do polskiego przewoźnika zestaw wykonujący krajowy transport zatrzymał patrol z warszawskiego oddziału ITD, który w czwartek (3 grudnia) kontrolował pojazdy na krajowej "dwójce" w okolicach Kałuszyna. W chwili zatrzymania do kontroli ciężarówki zamontowany w niej tachograf cyfrowy nie miał aktywnego drugiego, niezależnego sygnału ruchu pojazdu. Inspektorzy zrobili wydruk danych technicznych z tachografu. Sekcja dotycząca drugiego sygnału prędkości nie zawierała danych dotyczących źródła sygnału. Kontrolerzy ustalili, że data sparowania czujnika z napędem pojazdu nie zgadza się z datą pierwszej kalibracji-aktywacji tachografu. Ponadto na czujniku ruchu zamontowanym przy skrzyni biegów ciężarówki były widoczne ślady świadczące o tym, że do impulsatora był przykładany magnes. Przyłożenie magnesu w tym miejscu powoduje zakłócenie prawidłowej pracy tachografu - kierowca może rejestrować rzekomy odpoczynek w trakcie jazdy.

Kontrolowany kierowca nie przyznał się do stosowania tego typu nieuczciwych praktyk. Pomimo tego za dopuszczenie do ruchu ciężarówki z nieprawidłowo działającym tachografem odpowie przewoźnik. Wobec niego będzie wszczęte postępowanie administracyjne. Za stwierdzoną nieprawidłowość przedsiębiorcy grożą kary w łącznej wysokości 4 tysięcy złotych.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}