W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Alfabet ruchowy dla najmłodszych

15.03.2024

Eksperci z czołowych polskich akademii wychowania fizycznego przygotowali poradnik zatytułowany „Alfabet ruchowy i podstawowe umiejętności ruchowe dla dzieci w wieku 6–12 lat”. Publikacja powstała w ramach realizacji programu „WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości”. Jej zadaniem jest wsparcie nauczycieli w procesie kształtowania podstawowych umiejętności ruchowych dzieci. Jesteśmy przekonani, że posłuży ona jako inspiracja do budowania zdrowych nawyków wśród najmłodszych.

Grafika - grupa dzieci biegnie po zielonej trawie, obok napis Przewodnik dla nauczycieli: Alfabet ruchowy i podstawowe umiejętności ruchowe dla dzieci w wieku 6–12 lat.

Eksperci akademiccy z myślą o najmłodszych

Przewodnik został napisany pod redakcją naukową prof. Andrzeja Kosmola, dr Zuzanny Mazur i dr Katarzyny Płoszaj z Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Jego współautorami są eksperci – naukowcy i praktycy z akademii wychowania fizycznego z całej Polski.

Autorzy podzielili publikację na dwie główne części:

  • teoretyczną – koncentrującą się na koncepcji alfabetu ruchowego (physical literacy), która jest szeroko rozwijana w systemach edukacyjnych takich krajów jak Kanada, Australia, Anglia, USA czy Irlandia,
  • praktyczną – poświęconą  omawianiu podstawowych umiejętności ruchowych oraz przedstawieniu wskazówek i praktycznych zastosowań koncepcji przedstawionej w części teoretycznej.

Przypomnijmy, że inicjatywa „WF z AWF – Aktywny Dzisiaj dla Zdrowia w Przyszłości” jest realizowana we współpracy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

{"register":{"columns":[]}}