W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Inauguracja Szkoły Letniej „High Temperature Hot Reactors School”

01.06.2020

Wiceminister Grzegorz Wrochna wziął udział w inauguracji Szkoły Letniej „High Temperature Hot Reactors School”. Międzynarodową szkołę zorganizowało Narodowe Centrum Badań Jądrowych w ramach programu kształcenia doktorantów PHD4GEN. Szkoła odbywa się w trybie zdalnym.

Zdjęcie - klawiatura komputera i ręce kogoś, kto pisze.

Szkoła Letnia jest częścią interdyscyplinarnych studiów doktoranckich o charakterze międzynarodowym utworzonych w ramach projektu „Nowe koncepcje reaktorów jądrowych i analiz bezpieczeństwa dla Programu Polskiej Energetyki Jądrowej” finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Celem projektu jest utworzenie interdyscyplinarnego zespołu młodych kadr badawczych zajmujących się zaawansowanymi koncepcjami i technologiami przyszłej generacji IV reaktorów jądrowych, który mógłby wspierać rozwój polskiej energetyki jądrowej.

„Energia jądrowa jest energią przyszłości” – powiedział wiceminister Grzegorz Wrochna podczas inauguracji Szkoły Letniej. Wiceminister zwrócił uwagę, że niezbędna jest dobra atmosfera wokół tego tematu. „Uczestnikom szkoły życzę owocnych wykładów, a także owocnych prac z reaktorami HTR w przyszłości.”

Uczestnicy Szkoły Letniej w dniach 1-5 czerwca 2020 r. będą mogli wysłuchać wykładów dotyczących technologii reaktorów generacji IV. Na konferencji omawiany będzie m.in. europejski projekt „Gemini+” dotyczący technologii reaktora wysokotemperaturowego HTGR, który może być wykorzystany do produkcji ciepła procesowego dla przemysłu chemicznego i paliwowego. Zaprezentowana zostanie także koncepcja reaktora na neutronach prędkich chłodzonego gazem o nazwie „Allegro” opracowywana przez centrum doskonałości V4G4 (Wyszechrad4/Generacja4) działającego w ramach Grupy Wyszehradzkiej.

Zaplanowane są 23 wykłady, kilkanaście webinariów jako forów do dyskusji nieformalnych oraz sesja z prezentacjami wyników badawczych doktorantów.