W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dotycząca składania raportów z realizacji projektów międzynarodowych współfinansowanych, które uzyskały finansowanie

18.02.2020

Informacja dotycząca składania raportów z realizacji projektów międzynarodowych współfinansowanych,
które uzyskały finansowanie w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ustanowionego komunikatem z dnia 28 czerwca 2019 r.,
pn.: Projekty Międzynarodowe Współfinansowane (PMW)

Uprzejmie informujemy, że Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy uruchomił w systemie ZSUN/OSF nową funkcjonalność umożliwiającą składanie raportów z realizacji ww. projektów za pośrednictwem tego systemu.

Raporty z realizacji projektów, zakwalifikowanych do udziału w programie „Projekty Międzynarodowe Współfinansowane” – ustanowionego na podstawie ww. komunikatu, należy składać zgodnie z instrukcją podaną w systemie ZSUN/OSF:

Aby wypełnić raport należy pobrać szablon raportu, uzupełnić go i zapisać w formacie PDF (uwaga – w postaci umożliwiającej kopiowanie tekstu, tj. niedopuszczalne są skany bez OCR – tj. optycznego rozpoznawania znaków). Taki plik należy załączyć w systemie i wysłać do MNiSW.

Należy równocześnie:

  1. wydrukować raport, podpisać i wysłać na adres MNiSW ul. Hoża 20, 00-529 Warszawa,

albo

  1. utworzony plik opatrzyć podpisem zaufanym albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym i przesłać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej MNiSW: /MNISW/SkrytkaESP.

UWAGA: w przypadku podpisywania raportu przez osobę upoważnioną przez kierownika Wnioskodawcy, należy dołączyć stosowne upoważnienie.

Informujemy także, że w przypadku stwierdzenia braków lub błędów formalnych – raport może zostać odesłany do korekty – pracownicy MNiSW kontaktować się będą wówczas z redaktorem danego raportu lub wniosku.

UWAGA: jeśli Podmiot (np. uczelnia) wprowadził nazwę Wnioskodawcy we wniosku ręcznie tj. „spoza bazy”, wówczas system nie powiąże tego raportu z podmiotem w POL-on.

W ZSUN/OSF będzie można wprowadzić raport, ale nie będzie on widoczny w POL-on na liście raportów danego podmiotu.

Ważne informacje dodatkowe:

  1. Umowa o realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego, zawarta z Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zobowiązuje Wnioskodawcę do złożenia trzech rodzajów raportu:
    1. raportu rocznego,
    2. raportu wstępnego końcowego,
    3. raportu końcowego,
    a w systemie ZSUN/OSF umożliwiono wybór tylko dwóch rodzajów raportu:
    1. raportu rocznego,
    2. raportu końcowego,
    dlatego zarówno w przypadku składania raportu wstępnego końcowego, jak i raportu końcowego należy wybrać opcję „raport końcowy”. Właściwy rodzaj składanego raportu należy wskazać w formularzu raportu.
  2. Wnioskodawcy, którym w ramach programu zostały przyznane środki finansowe na rok 2019, ale zostały przekazane w roku 2020, razem z transzą środków przyznanych na 2020 r.:
    • w przypadku realizacji projektu w kolejnych latach – pierwszy raport roczny składają w terminie do 31 marca 2021 r. – zgodnie z § 8 ust. 1 umowy; taki raport roczny powinien obejmować wszystkie poniesione koszty od początku realizacji projektu;
    • w przypadku zakończenia realizacji projektu w 2020 r. – składają raport wstępny końcowy w terminie 60 dni od dnia zakończenia projektu – zgodnie z § 8 ust. 2 umowy.
  3. Obowiązek składania raportów za pośrednictwem systemu ZSUN/OSF dotyczy wyłącznie projektów międzynarodowych współfinansowanych w ramach ww. programu, tj. tym którym przyznano środki od roku 2019 zgodnie z ww. komunikatem.
  4. Raportowanie realizacji projektów międzynarodowych współfinansowanych ze środków ministerstwa na mocy wcześniejszych aktów prawnych (rozporządzeń z 2011 i 2015 r.) – pozostaje bez zmian.
{"register":{"columns":[]}}