W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dotycząca trybu składania wniosków o nadanie i przywrócenie uprawnienia oraz o udzielenie pozwolenia na utworzenie zamiejscowej jednostki organizacyjnej za granicą

15.12.2015

Informacja dotycząca trybu składania po dniu 31 grudnia 2015 r. wniosków, o których mowa w § 18 ust. 1, § 19 ust. 1 i § 21 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 3 października 2014 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia (Dz. U. z 2014 r., poz. 1370).

Mając na uwadze § 27 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 3 października 2014 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego uprzejmie informuje, że po dniu 31 grudnia 2015 r. składanie wniosków o:

  • nadanie podstawowej jednostce organizacyjnej uczelni uprawnienia do prowadzenia studiów;
  • przywrócenie podstawowej jednostce organizacyjnej uczelni zawieszonego uprawnienia do prowadzenia studiów;
  • udzielenie uczelni pozwolenia na utworzenie zamiejscowej jednostki organizacyjnej za granicą,

będzie możliwe wyłącznie w postaci elektronicznej, przez elektroniczną skrzynkę podawczą (w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) lub w formacie określonym w § 18 ust. 5 przywołanego rozporządzenia na informatycznych nośnikach danych (przesłanych w trzech egzemplarzach, za pośrednictwem operatora pocztowego, albo złożonych w siedzibie Ministerstwa).

Wnioski wraz z załącznikami powinny być podpisane przez rektora uczelni, lub upoważnionego prorektora, bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262), albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114).

Ministerstwo wyjaśnia, że po dniu 31 grudnia 2015 r. wnioski składane w wersji papierowej, a także wnioski i załączniki nieopatrzone odpowiednim podpisem, nie będą mogły zostać rozpatrzone.

Równocześnie Ministerstwo przypomina, że składane wnioski powinny spełniać wymogi formalne określone w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 3 października 2014 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
22.12.2023 18:34 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
22.12.2023 18:34 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}