W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dotycząca umów podpisywanych w 2025 roku - inwestycje związane z działalnością naukową

01.07.2025

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w dniu 1 maja 2025 r. weszło w życie rozporządzenie zmieniające rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową. Zgodnie z §10 ust. 3 ww. rozporządzenia:
„W terminie 30 dni od dnia doręczenia informacji o przyznaniu środków finansowych na realizację inwestycji podmiot, któremu środki te zostały przyznane, składa w systemie, o którym mowa w § 6, umowę dotacyjną podpisaną przez uprawnione osoby oraz harmonogram płatności w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.”

W związku z powyższym, począwszy od połowy 2025 roku, umowy o finansowanie inwestycji związanych z działalnością naukową będą przygotowywane i podpisywane w systemie OSF Umowy i Aneksy (OSF UiA), który ma za zadanie usprawnić procedowanie umowy między Ministrem a Wnioskodawcą.

Wnioskodawca, który otrzymał finansowanie inwestycji, otrzyma z systemu powiadomienie mailowe z linkiem do umowy. Przekazaną umowę należy uzupełnić, podpisać i odesłać poprzez system OSF do Ministerstwa.

Bardzo prosimy o zapoznanie się z Instrukcją uzupełnienia i podpisania umowy zamieszczonej na stronie OPI oraz z filmem, który krok po kroku wyjaśnia poszczególne etapy postępowania z umową, aż do momentu przekazania jej do Ministerstwa.

Jednocześnie informujemy, że w celu skutecznego podpisania oraz wysłania umowy, Redaktor wniosku musi wpisać osobę podpisującą umowę jako redaktora pomocniczego wniosku. Dodatkowo osoba podpisująca umowę musi pobrać i zainstalować aplikację OPI do podpisu cyfrowego.

Wymagana aplikacja Podpis OPI umożliwi skuteczne podpisanie umowy.

W przypadku pytań dotyczących systemu OSF UiA – mogą Państwo dodatkowo skorzystać z Help Desku OPI:

  • ZSUN Helpdesk
  • Telefon: +48 22 351 71 01 (dni robocze 8:15–16:15)
{"register":{"columns":[]}}