W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Innowacyjna rola Erasmus+ InnHUB w kontekście rozwoju gospodarczego

07.09.2022

Kwalifikacje cyfrowe i umiejętności w takich dziedzinach jak przeciwdziałanie zmianom klimatu, czysta energia, sztuczna inteligencja, analiza dużych zbiorów danych czy robotyka powinny być przekazywane w nowoczesnym procesie kształcenia. Powstające centra Erasmus+ InnHUB wychodzą naprzeciw tym potrzebom. To miejsca, które skupiają ludzi wnoszących istotny wkład w pobudzanie innowacji oraz zmniejszanie różnic w poziomie umiejętności, wiedzy, kompetencji i kwalifikacji. O tym, jak najlepiej wykorzystać ich potencjał, rozmawiali uczestnicy debaty „Innowacyjna rola Erasmus+ InnHUB w kontekście rozwoju gospodarczego” podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Pod kolorową ścianą siedzi wiceminister Machałek w różowym ubraniu, po jej obu stronach mężczyźni w garniturach.

Panel dotyczący Erasmus+ InnHUB

W debacie poświęconej innowacyjnej roli Erasmus+ InnHUB udział wzięli:

  • Marzena Machałek, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki,
  • Paweł Poszytek, Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, 
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Lis, Rektor Akademii Górniczo-Hutniczej,
  • prof. dr hab. inż. Teofil Jesionowski, Rektor Politechniki Poznańskiej,
  • prof. Marek Pawełczyk, Prorektor ds. nauki i rozwoju Politechniki Śląskiej.

Dyskusję moderował redaktor Marcin Piasecki.

Podczas debaty wiceminister Marzena Machałek podkreślała rolę wymiany doświadczeń, jakie płyną z wymiany w ramach Erasmus+. Podkreślała, że jest to czynnik, który ma istotny wpływ na zmianę sposobu kształcenia branżowego.

– To właśnie z tego typu wymiany płyną bardzo różne inspiracje dla młodych ludzi, dla nauczycieli i dla uczelni. One też powodują, że jesteśmy bardziej otwarci na pewne technologie, ale też sposoby organizacji. Myślimy, jak inaczej kształcić w kształceniu branżowym i technicznym. To jest partnerstwo wielu różnych środowisk – wskazywała. 

Wiceszefowa MEN mówiła o Branżowych Centrach Umiejętności jako miejscach przygotowania kadr na potrzeby gospodarki w poszczególnych branżach. Mówiła, że system kształcenia zawodowego powinien rozwijać się w takim kierunku, aby reagować na zmiany zachodzące w gospodarce i biznesie.

– Trzeba próbować przewidywać, co będzie za lat dziesięć i pod tym kątem przygotowywać młodych ludzi do zawodu, ale też pomagać ludziom dorosłym odnajdywać się na skomplikowanym, wymagającym, ciągle zmieniającym się rynku pracy.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}