W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowy program stypendialny Indonezji - pilne zaproszenie dla polskich uczelni technicznych

01.02.2018

Ministerstwo Badań, Technologii i Szkolnictwa Wyższego (Ministry of Research, Technology and Higher Education, MORTHE) Indonezji ogłosiło nową, zreformowaną edycję programu stypendialnego dla wykładowców politechnik i wydziałów technicznych uniwersytetów.

Program o nazwie Vocational Competence Retooling Scholarship Program for Lecturers of Vocational Higher Education przewiduje wysłanie ok. 200 wykładowców na szkolenia w zagranicznych politechnikach, uniwersytetach i szkołach medycznych. W związku z tym MBTSW Indonezji zaprasza polskie uczelnie do pilnego składania propozycji zorganizowania szkoleń dla grup indonezyjskich wykładowców. Szkolenia te powinny być organizowane przez wydziały zajmujące się jednymi z następujących dziedzin wiedzy:

  1. Energia (ropa i gaz, energia geotermalna, proces rafinacji, kwestie środowiskowe);
  2. Rolnictwo i żywność (uprawa, przetwórstwo spożywcze,  bezpieczeństwo żywności, rybołówstwo, akwakultura);
  3. Connectivity, w tym transport (przemysłowa produkcja środków transportu, ich podzespołów i części zamiennych; kwestie morskie, w tym nawigacja i budowa statków; automatyzacja przemysłowa, budowa i rozbudowa portów, lotnictwo) oraz IT (analityka big data, sztuczna inteligencja, administracja baz danych, audyt IT, systemy cyberbezpieczeństwa);
  4. Zdrowie (pielęgniarstwo, dietetyka, elektromedycyna);
  5. Turystyka (zarządzenie firmą turystyczną,  zrównoważone zarządzanie miejscem turystycznym).

Ponadto istnieje możliwość zaproponowania szkoleń w tematach pokrewnych, wykraczających poza wymienione wyżej. Wymaga to jednak od polskiej uczelni uzasadnienia, że szkolenie to jest relewantne dla rozwoju gospodarczego Indonezji.

Przygotowywane przez uczelnie propozycje szkoleń powinny brać pod uwagę poniższe zastrzeżenia:

  • Długość szkoleń to 8-12 tygodni;
  • Szkolenia powinny być przeprowadzone co do zasady pomiędzy majem a wrześniem 2018 r.
  • Językiem wykładowym szkoleń jest j. angielski;
  • Grupy indonezyjskich uczestników powinny składać się z 15-30 osób;
  • Szkolenia powinny kończyć się przyznaniem uczestnikom „certyfikatu kompetencji” (certificate of competence), najlepiej uznawanego międzynarodowo, bądź posiadającego formę, która pozwoli posłużyć się nim w międzynarodowym obiegu. Jeśli wydanie takiego certyfikatu nie jest możliwe, dopuszczalny (acz niepreferowany) jest certyfikat uczestnictwa. Przed jego przyznaniem strona indonezyjska oczekuje przeprowadzenia „testu kompetencji” i ew. napisania raportów przez uczestników;
  • Indonezyjscy wykładowcy uczestniczący w szkoleniach z reguły posiadają tytuł licencjata bądź magistra, rzadziej stopień naukowy doktora;
  • Celem szkoleń nie jest polepszenie metodologii nauczania/prowadzenia wykładów. Jest nim zwiększenie kompetencji i praktycznej wiedzy uczestnika w dziedzinie, w której się specjalizuje. Dlatego komponent teoretyczny dotyczący dziedziny lub metodologii nauczania nie powinien być większy niż 10-30%, zaś 70-90% powinna stanowić praktyka;
  • Strona indonezyjska oczekuje, że centralną częścią kursu będzie praktyka/staż w przedsiębiorstwie lub instytucji działającej w obszarze, w którym prowadzone jest szkolenie (np. klinika, stocznia, port, przedsiębiorstwo naftowe, firma IT o wysokiej specjalizacji etc.). Dlatego szczególnie zachęcane są uczelnie posiadające partnerstwa z takimi instytucjami. Jeśli przedsiębiorstwa nie są w stanie zaakceptować krótkiego stażu, uczelnia powinna zaproponować komponent praktyczny w formie wykładów bądź ćwiczeń z praktykami;
  • Oferta uczelni powinna odnosić się do powyższych zastrzeżeń  oraz zawierać w szczególności:
    • przybliżony program szkolenia z podziałem na tygodnie;
    • cenę obejmującą czesne oraz zakwaterowanie (ew. również wyżywienie);
    • oczekiwany poziom znajomości j. angielskiego uczestników (proponowany przez ministerstwo poziom to egzamin TOEFL na poziomie 500 pkt lub IELTS na poziomie 5.5).

MORTHE oczekuje przesłania przez uczelnie wstępnych propozycji do końca lutego 2018 r. Powinny one zawierać jak najwięcej z wymienionych elementów. Jednak jeśli nie jest to możliwe, dopuszcza również propozycje bardziej ogólne, które następnie zostaną uszczegółowione w trakcie indywidualnych negocjacji pomiędzy MORTHE a uczelnią.

Zainteresowane uczelnie proszone są o przesyłanie propozycji szkoleń bezpośrednio do MORTHE w podanym wyżej terminie w formie elektronicznej na:

Ms. Deis Savitri Asrtsheila
Section Head of Vocational Higher Education Institution Development II
DGIRTHE – MORTHE
pkptvokasi@ristekdikti.go.id
Tel. +62 81288281233

Mr. Heddy R. Agah
Expert Team Leader
For Retooling Scholarship Program for Lecturers of Vocational Higher Education
DGIRTHE – MORTHE
heddyagah@yahoo.co.id
Tel. +62 816855913

Powyższe osoby udzielają również dodatkowych informacji.

Ostateczna propozycja powinna dodatkowo być wysłana do wiadomości na adresy pracowników MORTHE dindisulaeman@gmail.com oraz yennahmulia.winata@gmail.com oraz dyplomaty z Ambasady RP (michal.weglarz@msz.gov.pl), a także do Departamentu Współpracy Międzynarodowej MNiSW (malgorzata.hofman@nauka.gov.pl).  

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
22.12.2023 18:06 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
22.12.2023 18:06 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}