Ponad 130 doktorantek i doktorantów z całej Polski wzięło udział w Zimowej Szkole Innowacji 2025
19.12.2025
Zakończyła się pierwsza Zimowa Szkoła Innowacji. Skierowane do doktorantek i doktorantów z całego kraju wydarzenie odbywało się w dniach 15-17 grudnia 2025 r. na Uniwersytecie Warszawskim pod hasłem „W sercu badań nad sztuczną inteligencją”. Udział w trzech dniach intensywnych wykładów, warsztatów i dyskusji wzięło ponad 130 młodych naukowczyń i naukowców, reprezentujących różne dyscypliny naukowe i szkoły doktorskie z całej Polski.
Pilotażowa inicjatywa
Zimowa Szkoła Innowacji była pilotażową inicjatywą realizowaną przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach działań związanych z głównymi wyzwaniami badawczymi przyszłości, w szczególności sztuczną inteligencją i innowacjami. Wydarzenie było realizowane w powiązaniu z działalnością Obszaru Tematycznego Innowacje (Policy Area Innovation) Strategii Unii Europejskiej dla Regionu Morza Bałtyckiego (EUSBSR), której celem jest wzmacnianie potencjału innowacyjnego, współpracy badawczo-rozwojowej oraz transferu wiedzy pomiędzy środowiskiem naukowym a otoczeniem społeczno-gospodarczym.
Bogaty program Zimowej Szkoły
Program wydarzenia obejmował interdyscyplinarne sesje prowadzone przez ekspertów z różnych dziedzin, w tym wykłady otwierające, praktyczne warsztaty oraz sesje dyskusyjne, które pozwoliły uczestnikom na rozwój kompetencji badawczych i networking naukowy.
Nauka w nowoczesnej przestrzeni
Wydarzenie odbywało się w nowo otwartym budynku Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego i zostało zaprojektowane z myślą o wspieraniu młodych badaczy w rozwijaniu umiejętności niezbędnych do prowadzenia badań naukowych w obszarze innowacji i sztucznej inteligencji. Udział w Zimowej Szkole Innowacji był bezpłatny, a bogaty program merytoryczny obejmował m.in. zagadnienia związane z efektywnym wykorzystaniem narzędzi AI w pracy badawczej, etycznymi wyzwaniami wykorzystania sztucznej inteligencji oraz praktycznymi technikami zarządzania projektami badawczymi.