W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Premier Jarosław Gowin wziął udział w debacie nt. Konstytucji dla Nauki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie

17.02.2020

Podczas debaty premier Jarosław Gowin podkreślił, że podstawowy element reformy całego systemu szkolnictwa wyższego i nauki stanowi nowa ewaluacja jakości działalności naukowej. „Nowy model ewaluacji będzie uwzględniał tylko najlepsze publikacje poszczególnych naukowców, co będzie zachęcało badaczy do wykorzystania swego potencjału do prowadzenia badań naukowych na możliwie najwyższym poziomie i publikowania ich wyników w prestiżowych kanałach publikacyjnych” – powiedział szef MNiSW.

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin

Szef resortu nauki zwrócił uwagę na fakt, że kształcenie doktorantów było jednym z tych elementów systemu szkolnictwa i nauki, który wymagał największych zmian. „Nowy model kształcenia doktorantów oparty na szkołach doktorskich jest jednym z najważniejszych elementów reformy. Szkoły doktorskie są jedną z najpopularniejszych formuł zorganizowanego kształcenia doktorantów w Europie. Pozwalają zrealizować postulat, by doktorant był nie tyle nieco starszym studentem, ile przede wszystkim młodym badaczem” – przekonywał minister.

Panel „Ustawa 2.0 i co dalej?” to kolejna z cyklu debata Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie poświęcona zmianom w systemie nauki i szkolnictwa wyższego. Uczestnicy dzisiejszej debaty dyskutowali o wyzwaniach związanych z wdrażaniem reformy nauki i szkolnictwa wyższego na swoich uczelniach. Mieli  świetną okazję do wymiany opinii na temat rozwiązań, które wprowadza Konstytucja dla Nauki.

W debacie organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie 17 lutego udział wzięli: premier Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego oraz reprezentanci trzech krakowskich uczelni – prof. dr hab. Jarosław Górniak oraz prof. dr hab. Stanisław Kistryn z Uniwersytetu Jagiellońskiego, prof. dr hab. inż. Jerzy Lis z Akademii Górniczo-Hutniczej, prof. dr hab. Stanisław Mazur z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Uczestnicy debaty poza oceną aktualnego stanu wdrożenia Konstytucji dla Nauki rozmawiali o propozycjach przyszłych zmian w systemie nauki i szkolnictwa wyższego.

10 lutego 2020 r. odbyło się Seminarium pt.: „Ewaluacja jakości działalności naukowej – co już wiemy, a nad czym jeszcze pracujemy?”. Ministerstwo reprezentowała dr Anna Budzanowska, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego.

Konstytucja dla Nauki, czyli ustawa – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, która weszła w życie 1 października 2018 r., organizuje cały system szkolnictwa wyższego i nauki w Polsce. Środowisko akademickie nie tylko dało impuls do stworzenia reformy, ale włączyło się także w prace nad ustawą. Konstytucja dla Nauki tworzy warunki do rozwoju polskiej nauki oraz kształcenia kadr przyszłości.

{"register":{"columns":[]}}