W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Śląsko-Ukraińskie Forum Edukacji – konferencja z udziałem Sekretarza Stanu w MEiN Tomasza Rzymkowskiego

21.06.2022

Wiceminister Tomasz Rzymkowski wziął udział w Śląsko-Ukraińskim Forum Edukacji. Konferencja była poświęcona sytuacji uchodźców w województwie śląskim oraz wypracowaniu modelu współpracy w zakresie edukacji.

Grupa osób siedzi przy stole. W środku wiceminister Rzymkowski mówi do mikrofonu. W tle banery oraz flagi - polska i ukraińska.

W Śląsko-Ukraińskim Forum Edukacji uczestniczyli przedstawiciele władz państwowych i  samorządowych oraz Kuratorium Oświaty w Katowicach. Podczas konferencji dyskutowano na temat sytuacji uchodźców w województwie śląskim, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w oświacie. Wydarzenie było okazją do analizy perspektyw kształcenia uczniów z Ukrainy w regionie. 

Ministerstwo Edukacji i Nauki reprezentował Sekretarz Stanu w MEiN Tomasz Rzymkowski, który odczytał list szefa MEiN skierowany do uczestników Śląsko-Ukraińskiego Forum Edukacji w Chorzowie. W liście Minister Edukacji i Nauki podkreślił, że uczestnicy konferencji podejmują dyskusję nad niezwykle istotnym zagadnieniem w kontekście zbliżającego się podsumowania roku szkolnego: – To niezwykle istotne i aktualne zagadnienia, zwłaszcza w kontekście podsumowania kończącego się roku szkolnego i przedstawienia planów na rok 2022/2023 – napisał. 

Minister Przemysław Czarnek podkreślił, że elastyczny model przyjmowania do szkół dzieci z Ukrainy nie zaburzył procesu kształcenia polskich dzieci: – Wypracowaliśmy system przyjmowania ukraińskich dzieci i młodzieży do polskich szkół, a także placówek oświatowych. Pozwolił on m.in. na przyjęcie ponad dwudziestu dwóch tysięcy uczniów do bez mała trzech tysięcy śląskich placówek w sposób, który nie zakłócił procesu edukacyjnego polskich dzieci. 

Szef MEiN dodał, że istotną kwestią pozostaje także współpraca z samorządami w zakresie monitorowania sytuacji w szkołach, jak również adaptacja lokali do celów edukacyjnych, organizacja czasu pracy w szkole oraz dostosowanie treści i programów nauczania do potrzeb nowych uczniów. 

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}