Trwa nabór na studia doktoranckie w Szkole Głównej Mikołaja Kopernika

15.09.2023

Szkoła Główna Mikołaja Kopernika otworzyła nabór na studia doktoranckie w roku akademickim 2023/2024. W ofercie można znaleźć takie dyscypliny jak ekonomia i finanse, nauki prawne czy nauki medyczne. Nowoczesny program kształcenia zapewni studentom przygotowanie do efektywnego funkcjonowania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się ze szczegółami oferty.

Grafika - zwinięty dyplom, studencka czapka i napis Nabór na studia doktoranckie w Szkole Głównej Mikołaja Kopernika.

Szkoła Główna Mikołaja Kopernika

Szkoła Główna Mikołaja Kopernika z siedzibą w Warszawie działa pod auspicjami Akademii Kopernikańskiej. Uczelnia integruje działalność pięciu kolegiów: Astronomii i Nauk Przyrodniczych w Toruniu, Nauk Medycznych w Olsztynie, Nauk Ekonomicznych i Zarządzania w Warszawie, Filozofii i Teologii w Krakowie oraz Nauk Prawnych w Lublinie. Każde z kolegiów kształci w jednej dyscyplinie, w której niegdyś działał Mikołaj Kopernik. Swoją działalność naukową rozpoczną już 1 października.

Głównym celem uczelni jest kształcenie najwyższej klasy naukowców oraz prowadzenie badań naukowych, a także prac rozwojowych związanych m.in. z rewolucją cyfrową, ekspansją sztucznej inteligencji czy rozwojem biotechnologii.

Szkoła posiada kategorię B+ we wszystkich pięciu dyscyplinach, a zatem może nadawać stopnie naukowe. Tegoroczny nabór do Szkoły Doktorskiej jest pierwszym w historii uczelni.

- Szkoła Główna Mikołaja Kopernika to jedyna w Polsce uczelnia proponująca programy współtworzone z naukowcami z placówek o światowej renomie, takich jak: Cambridge, Princeton, Oxford, Harvard czy NASA - zaznacza sekretarz generalny Akademii Kopernikańskiej prof. Krzysztof Górski.

Rekrutacja do Szkoły Doktorskiej w Szkole Głównej Mikołaja Kopernika

Osoby chcące kontynuować karierę naukową mają możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty Szkoły Doktorskiej w Szkole Głównej Mikołaja Kopernika.

Przyszli doktoranci mają do wyboru następujące dyscypliny:

• ekonomii i finanse,
  • filozofia,
  • nauki teologiczne,
  • nauki medyczne,
  • nauki prawne.

O przyjęcie do szkoły mogą ubiegać się osoby posiadające tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny. Wymagana jest także zbieżność tematyczna ukończonego na kierunku studiów magisterskich, osiągnięć naukowych lub innych form kształcenia z wybraną przez kandydata dyscypliną naukową.

Szczegółowe informacje na temat rekrutacji znajdują się na stronie uczelni.

Nowa jakość polskiej nauki

Szkoła Główna Mikołaja Kopernika jest jednym z elementów Narodowego Programu Kopernikańskiego. Jej utworzenie nawiązuje do bogactwa osiągnięć najwybitniejszego polskiego uczonego, którego 550. rocznicę urodzin obchodzimy w tym roku. To również cześć kompleksowego systemu promocji i wsparcia, który ma na celu nadanie nowej jakości polskiej nauce.

Instytucje naukowe powstające w ramach Narodowego Programu Kopernikańskiego dzięki swojej innowacyjności oraz zaangażowaniu międzynarodowych autorytetów już dziś są ośrodkami o znaczącym prestiżu naukowym. Jesteśmy przekonani, że oferta edukacyjna Szkoły Głównej Mikołaja Kopernika spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających studentów i będzie przepustką do bogatszego i dojrzalszego życia zawodowego oraz osobistego.