W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ukraińskie dzieci chcą czuć się bezpiecznie – minister Przemysław Czarnek uczestniczył w inauguracji projektu z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym

21.04.2022

Minister Edukacji i Nauki, Minister Infrastruktury oraz Główny Inspektor Transportu Drogowego zainaugurowali projekt „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka’’ skierowany do dzieci z Ukrainy. W zdalnej lekcji bezpieczeństwa w ruchu drogowym uczestniczyli ukraińscy uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Królowej Jadwigi w Bełżycach.

Od lewej siedzą Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego, Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury oraz minister Przemysław Czarnek. Za nimi znajduje się logo Inspekcji Transportu Drogowego.

Inauguracja projektu – lekcje z Krokodylkiem Tirkiem

– Dzieci ukraińskie, które są w Bełżycach i w całej Polsce, chcą czuć się bezpiecznie nie tylko w szkole, ale także na ulicy. Dlatego cieszymy się, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego organizuje takie lekcje po ukraińsku. To są lekcje znane polskim dzieciom. Chcemy teraz ten przekaz skierować do ukraińskich gości, żeby zwiększyć ich bezpieczeństwo w ruchu drogowym – mówił Minister Edukacji i Nauki podczas inauguracji projektu.  

– Chcemy zorganizować czas dzieciom ukraińskim w sposób efektywny, to znaczy uczyć o bezpieczeństwie na drodze. Nieco inne są przepisy ruchu drogowego w Ukrainie, nieco inne w Polsce. Chcemy, aby ukraińskie dzieci były bezpieczne na polskich drogach, stąd zainicjowaliśmy te lekcje – dodał szef MEiN. 

Minister Przemysław Czarnek zachęcił wszystkie szkoły, które przyjęły dzieci z Ukrainy, do udziału  w tych lekcjach. Podkreślił, że pozwoli to zwiększyć bezpieczeństwo najmłodszych uczestników ruchu drogowego. 

Wspólnie z ministrem Przemysławem Czarnkiem projekt zainaugurowali: Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur. 

Lekcje o bezpieczeństwie w ruchu drogowym dla dzieci z Ukrainy

W ramach projektu uczniowie z Ukrainy będą mogli poznać przepisy ruchu drogowego w Polsce. Dowiedzą się, jak bezpiecznie poruszać się po drogach oraz stosować się do sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych. Wykładowcy zwrócą uwagę na konieczność noszenia elementów odblaskowych, zapinania pasów oraz przybliżą ukraińskim dzieciom działania polskich służb ratunkowych. Na uczestników zajęć czekają filmy, zagadki oraz prezentacje w języku ukraińskim. 

Projekt edukacyjny „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka’’

Projekt Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka” jest realizowany w szkołach i placówkach od wielu lat. Jego odbiorcami są najmłodsi uczestnicy ruchu drogowego – dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz uczniowie klas I-III. Celem inicjatywy jest podnoszenie wiedzy o zasadach ruchu drogowego oraz promowanie bezpiecznych zachowań na drodze. 

Lekcje są prowadzone w formie online oraz stacjonarnej. Treści związane z bezpieczeństwem na drodze są przekazywane w atrakcyjny i nowoczesny sposób z wykorzystaniem technik multimedialnych.

GITD zrealizował już ponad 560 lekcji online dla 28 tys. uczniów. W projekcie w ubiegłych latach uczestniczyli m.in.: Minister Edukacji i Nauki, Minister Infrastruktury oraz Pierwsza Dama. 

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Królowej Jadwigi w Bełżycach

W szkole funkcjonują cztery oddziały przedszkolne, osiem klas szkoły podstawowej i trzy oddziały przygotowawcze. Do oddziałów przedszkolnych uczęszcza 99 dzieci, w tym 10 z Ukrainy. Z kolei w oddziałach przygotowawczych uczy się obecnie 57 ukraińskich uczniów. 

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Bełżycach mogą rozwijać swoje zainteresowania na zajęciach pozalekcyjnych. Z sukcesami uczestniczą w różnorodnych konkursach. Szkoła bierze udział w programach Ministerstwa Edukacji i Nauki, m.in.: „Poznaj Polskę”, „Laboratoria Przyszłości” czy „Aktywna tablica”. Społeczność szkolna angażuje się również w działania o charakterze patriotycznym.
 

Wideo

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}