W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wydawanie zaświadczeń z ewidencji uczelni niepublicznych

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego informuje, iż w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.), od dnia 1 października 2018 r. zmieniły się przepisy w zakresie wydawania zaświadczeń dotyczących uczelni niepublicznych. Od dnia 1 października 2018 r. nie wydaje się odpisów i wyciągów z rejestru uczelni niepublicznych i związków uczelni niepublicznych. W ich miejsce można jedynie uzyskać, na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.), zaświadczenie z ewidencji uczelni niepublicznych.

Ewidencja obejmuje:

  1. numer wpisu do ewidencji;
  2. datę wpisu;
  3. imię, nazwisko i miejsce zamieszkania albo nazwę, numer z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru i adres założyciela;
  4. nazwę i adres uczelni;
  5. imię i nazwisko oraz datę rozpoczęcia i zakończenia kadencji rektora;
  6. informację o ostatecznej decyzji w sprawie likwidacji uczelni;
  7. datę wykreślenia z ewidencji.

Jednocześnie informujemy, iż:

  1. Ewidencję prowadzi się w systemie informatycznym - Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on.
  2. Dane zawarte w ewidencji udostępnia się przez:
    • otwarty dostęp do zawartości ewidencji w Systemie RAD-on (część Zintegrowanej Sieci Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym),
    • wydanie zaświadczenia.
  3. Udostępnienie danych zawartych w ewidencji przez otwarty dostęp do zawartości ewidencji jest bezpłatne i następuje przez stronę internetową ministra lub w siedzibie urzędu obsługującego ministra.
  4. Wydanie zaświadczenia z ewidencji jest bezpłatne. Zaświadczenie wydaje się jeżeli:
    • urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa;
    • osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
  5. Wniosek o wydanie zaświadczenia składa się w formie papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego, w rozumieniu przepisów o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  6. We wniosku o wydanie zaświadczenia należy podać nazwę i siedzibę uczelni oraz ew. zakres żądanych informacji, których zaświadczenie ma dotyczyć. We wniosku powinno zostać zawarte również uzasadnienie wydania wnioskującemu zaświadczenia.
  7. Zaświadczenie z ewidencji obejmuje treść wszystkich wpisów we wskazanych przez wnioskodawcę rubrykach ewidencji albo treść wszystkich wpisów w rubrykach odpowiadających żądanym przez wnioskodawcę informacjom.
  8. Zaświadczenie opatrywane jest datą, pieczęcią urzędową oraz podpisem osoby, która je sporządziła, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego, lub uwierzytelnionego za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego.
  9. Zaświadczenie przesyła się wnioskodawcy na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą za pisemnym potwierdzeniem odbioru albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  10. Na żądanie wnioskodawcy zaświadczenie może być odebrane w siedzibie urzędu przez wnioskodawcę albo osobę upoważnioną przez niego na piśmie, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
{"register":{"columns":[]}}