W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dobry zespół projektowy to podstawa sukcesu!

26.09.2019

Wnioskodawca II osi POPC już na etapie sporządzania Wniosku o dofinansowanie projektu informatycznego określa, w jaki sposób zapewni warunki organizacyjne, które zagwarantują jego wykonanie. Opisuje między innymi strukturę, skład i doświadczenie zespołu projektowego.

Baner o treści: Stwórz swój zespół. Na banerze widoczne 3 pary rąk: jednak trzyma kubek kawy, druga rysuje diagram, trzecia dotyka ekranu telefonu komórkowego.

Wniosek o dofinansowanie projektu (WoD) i jeden z najważniejszych załączników do niego, tj. studium wykonalności, dołączamy do umowy o dofinansowanie projektu. Ma to określone konsekwencje – projekt realizujemy w taki sposób, aby zapewnić warunki organizacyjne w standardzie określonym w WoD.

W projekcie musimy zapewnić zarządzanie na kilku poziomach:

 

  • strategicznym – mamy personel i fundusze na realizację projektu, a to pozwala wydawać zgody na rozpoczęcie i zamknięcie projektu, jego poszczególnych etapów itd.
  • operacyjnym – prowadzimy projekt, czyli sterujemy zadaniami w ich skomplikowanym i zmieniającym się otoczeniu
  • dostarczania produktów – gwarantujemy wytworzenie produktów (oprogramowania, szkoleń, ustaw i rozporządzeń itd.), które spełnią określone wymagania jakościowe oraz powstaną w określonych terminach i kosztach

 

Nasze badania pokazują, że większość beneficjentów II osi POPC deklaruje stosowanie metodyki prowadzenia projektu opartej na produktach (Prince 2) lub wykorzystującej jej elementy. Niektórzy wybierają opcję „mieszaną”: np. Prince 2 w części organizacyjnej i zarządczej oraz metodykę zwinną (np. agile project management) podczas wytwarzania oprogramowania.

 

Daje to pewien komfort – wprowadza unifikację (większość projektów pracuje podobnie) i rozszerza krąg osób, które mogą podzielić się wiedzą. Ujednolica się nie tylko tzw. mechanizmy sterowania, ale też role projektowe, tj. zadania i obowiązki osób uczestniczących w projekcie.

 

Planujesz swój zespół i masz problem z tym, jak opisać zadania:

  • członków komitetu sterującego
  • kierownika projektu
  • product ownera
  • scrum mastera
  • kierowników zespołów zadaniowych
  • specjalistów, którzy tworzą koncepcje biznesowo-techniczne rozwiązań IT, przeprowadzają analizy biznesowe (zbierają wymagania), badają użyteczność, prototypują rozwiązania, tworzą i dostarczają oprogramowanie, zajmują się zakupami i przetargami, marketingiem i komunikacją, prowadzą szkolenia itd.?

 

Skontaktuj się z nami. Pomożemy zaplanować Twój zespół projektowy, opisać wymagania stawiane jego członkom oraz stworzyć dokument, którym formalnie powołasz te role w swojej instytucji.

Zadzwoń lub napisz!

tel.: +48 22 250 18 03 lub +48 22 250 28 85

e-mail: popcwsparcie@coi.gov.pl