W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

MON zadba o zdrowie, a PAŻP o drony!

14.05.2020

Centrum Projektów Polska Cyfrowa przyznało dofinansowanie dwóm projektom w działaniu 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Projekty skutecznie wspierał Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie.

Baner przedstawia ikonografię. W centrum wyraz Sukces. Dookoła tego napisu wyrazy: potrzeby, kryteria, UX, analiza, komunikacja, plan, usługi, fiszka, ocena projektu, procesy itd.

Cieszy nas sukces naszych partnerów: Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) oraz Ministerstwa Obrony Narodowej (MON). Ich projekty właśnie otrzymały dofinansowanie z II osi POPC.

Gratulujemy!

Ogromny wkład w ten sukces miała nasza ekspertka Joanna Wieczorek. Pomogła projektom zdobyć prawie 120 mln zł.

Joanno, jesteś nieoceniona! Czapki z głów!

 

Kilka słów o tych projektach:

„Usługi cyfrowe dla bezzałogowych statków powietrznych”


Kto przygotował projekt: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i Urzędem Lotnictwa Cywilnego

Cel projektu: Bezzałogowe statki powietrzne (BSP), w tym drony, są coraz częściej używane – nie tylko do rozrywki, ale też są źródłem dochodów przedsiębiorców. Usprawnienie procesu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem BSP to cel tego projektu.

Zaplanowane usługi będą kompleksowym rozwiązaniem dla rynku BSP – obywateli i przedsiębiorców:

  • obsługa spraw związanych z nadawaniem uprawnień do wykonywania lotów BSP (e-rejestracja, e-certyfikacja, e-learning)
  • ocena ryzyka operacji BSP
  • zaawansowane loty BSP na szeroką skalę – bezpieczna organizacja i zarządzanie zaawansowanymi lotami

Dofinansowanie: ponad 51 mln zł

Jak pomagaliśmy: Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie rozpoczęło pracę z projektem w 2019 r. W krótkim czasie udało się nam wspólnie:

  • wypracować koncepcję projektu
  • zaopiniować porozumienie partnerskie
  • przeanalizować warianty realizacyjne
  • określić e-usługi
  • opracować tzw. fiszkę projektową na potrzeby Komitetu Rady Ministrów ds. Cyfryzacji
  • określić zakres analizy finansowej i ekonomicznej
  • przygotować i zweryfikować studium wykonalności, również pod kątem kryteriów merytorycznych

 

„Budowa ogólnopolskiej platformy wysokiej jakości i dostępności e-usług publicznych w podmiotach leczniczych utworzonych i nadzorowanych przez MON”


Kto przygotował projekt: Ministerstwo Obrony Narodowej wspólnie z 28 podmiotami leczniczymi wojskowej służby zdrowia

Cel projektu: Poprawić dostępność, efektywność i jakość świadczonych usług medycznych.

Projekt przewiduje:

  • udostępnienie elektronicznej dokumentacji medycznej, co zapewni lepszy i szybszy dostęp do danych medycznych pacjenta, w tym historii jego leczenia
  • uruchomienie usługi e-Rejestracja, która usprawni dostęp do świadczonych usług medycznych i pozwoli zdalnie zapisywać się na świadczenia, bez wizyty w placówce medycznej
  • uruchomienie usługi e-Analizy, która zoptymalizuje procesy zarządzania, efektywniej zaplanuje leczenie i będzie wspierać pacjenta w podjęciu decyzji o wyborze usługodawcy świadczeń medycznych

Dofinansowanie: ponad 68 mln zł

Jak pomagaliśmy: Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie pomagał m.in.:

  • przygotować opis założeń projektu informatycznego
  • uporządkować procesy biznesowe
  • opracować analizę finansową i ekonomiczną
  • wykonać symulację spełnienia przez projekt kryteriów POPC
  • podczas oceny projektu przygotować odpowiedzi i uzupełnienia do dokumentacji projektowej

 

 

{"register":{"columns":[]}}